Bez chytrého telefonu ani ránu

Tento týden se podíváme na chování uživatelů chytrých telefonů podle toho, k čemu a jak často je používají. Smartphone už kompletně nahradil funkci fotoaparátu. 82 % lidí sleduje na telefonu on-line videa. 70 % lidí hraje na smartphonu hry. Sdílení fotek a videa na sociálních sítích a přes messengery není vlastní už jen mladší generaci, netýká se to pouze 29 % respondentů. Hry jsou oblíbenou zábavou na mobilu pro 70 % lidí. Z hlediska e-commerce je zajímavé, že alespoň někdy přes smartphone nakupuje více než 60 % respondentů. Nejméně ze všech aktivit se mobil zatím používá k bezhotovostnímu placení v obchodech, ale už 20 % lidí tu možnost má (technologie NFC chip na mobilu). Na denní bázi až třetina lidí kontroluje svůj mobil i v noci. Při používání chytrého telefonu se muži příliš neodlišují od žen. Výjimkou je mobilní bankovnictví a sociální sítě. Dvě třetiny mužů uvedly, že někdy na smartphonu využívají mobilní bankovnictví, z žen je to polovina. Ženy jsou aktivnější ve sdílení fotek přes messengery nebo sociální sítě. Videa se sdílí méně než fotky, nicméně i tuto možnost označily dvě třetiny žen a polovina mužů.

Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia