4. Kampaň Yves Saint Laurent pohoršuje

Vlnu desítek stížností k regulátorovi reklamy a protestů na sociálních sítích vyvolala ve Francii kampaň módní značky Yves Saint Laurent, která ukazuje pohublé manekýnky ve smyslných pózách. Série snímků od fotografického dua Inez & Vinoodh prý ponižuje ženy na sexuální objekt, je „reklamou na anorexii“, či dokonce „navádí ke znásilnění“. „Je to bezpochyby prohřešek. Nejsem si jistý, že všechny tyto ženy měly chuť vyslat podobný signál,“ řekl agentuře AFP Stéphane Martin, ředitel francouzského úřadu pro regulaci reklamy. Jeho etická porota má rozhodnout o přijatelnosti kampaně. YSL se nevyjádřil, jeho kampaně jsou ale tradičně provokativní.

Jeden z vizuálů kampaně módní značky Yves Saint Laurent, která ve Francii vyvolala pohoršené reakce.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk