Sdružení pro internetový rozvoj zveřejnilo výsledky internetové reklamy za loňský rok. Podle průzkumu inzertního výkonu od agentury Median dosáhl objem on-line inzerce rekordních skoro 20 miliard korun v ceníkových cenách. Oproti roku 2015 to znamená nárůst o 31 procent. Předpokládá se, že letos objem inzerce prolomí dvacetimiliardovou hranici a bude se pohybovat zhruba na úrovni 22,5 miliardy korun. V celkových reklamních výdajích napříč mediatypy má on-line reklama více než pětinový podíl (21 procent). „Česká republika se řadí mezi země, kde je internet druhým nejvýznamnějším mediatypem,“ uvedl předseda sdružení Ján Simkanič. Víc peněz než na internetu se protočí jen v televizi. Výdaje na tiskovou reklamu loni zaostaly za webem o 700 milionů korun. Nejvýznamnější formou internetové reklamy jsou displayové formáty (bannery, obsahové sítě a RTB). Jejich výkon v ceníkových cenách představoval více než 14 miliard korun. Na druhém místě je reklama ve vyhledávání (4,66 miliardy korun v reálných cenách). Do katalogů a řádkové inzerce šlo 900 milionů. Z displayových formátů je poprvé možné přesněji určit výkon videoreklamy, která představovala 2,75 miliardy korun. O miliardu méně prošlo mobilní reklamou. Objem nativní reklamy dosáhl 80 milionů korun. Výkony všech typů inzerce vznikly na základě údajů od poskytovatelů obsahu, agentur, přímých inzerentů, provozovatelů reklamních sítí a mobilních operátorů.
Koruna ke koruně a je z toho 20 miliard. V internetové reklamě se loni protočila rekordní suma. Tedy alespoň v ceníkových cenách.