Tradičních 20 cen udělila porota – vedená tentokrát čestným předsedou Michalem Vieweghem – v letošním 22. ročníku soutěže reklamní kreativity Prima Zlatá pecka.
Po dvou cenách letos získalo hned pět agentur. Z toho ovšem pouze jedna – Havas Worldwide – je z Prahy. Porotu zaujaly její spot a billboard pro výstavu Retro v Národním muzeu. Všechny ostatní subjekty, které získaly víc než jedno ocenění, totiž pocházejí ze Slovenska. Konkrétně šlo o agentury Zaraguza, Mayer/ /McCann Erickson, Wiktor Leo Bur nett a Made by Vaculik.
Mayer/McCann Erickson byl dvakrát oceněn za kampaň pro Open Fund Society, Zaraguza za známou kampaň pro Kofolu a multimediální prezentaci Tatra banky, Made by Vaculik za spoty pro VŠMU a nadaci Dobrý anjel a Wiktor Leo Burnett za kampaň a televizní product placement piva Zlatý bažant.
Pecka je definitivně česko-slovenská
Slovenské komunikační agentury si Pecku v posledních letech skutečně „oblíbily“ a hojně ji obesílají. Z letošních 135 celkem přihlášených prací jich ze Slovenska přišlo 52(!), což je téměř 40 procent.
Mimochodem, slovenské agentury taky získaly 16 ze 40 nominací, což je 40 procent, a z dvaceti udělených ocenění poputuje osm na Slovensko, což je – pokud v MAM umíme počítat – 40 procent. Je to všechno jen náhoda? Ale vážně. Kromě 20 Zlatých pecek byly opět uděleny také tři zvláštní mediální ceny – získaly je Made by Vaculik za rozhlasový spot pro VŠMU, agentura Wundeman za product placement pro svého klienta Ford a agentura Action Please za digitální prezentaci Hornicko-geologické fakulty ostravské VŠB-TUO.
V rámci nejstarší české soutěže reklamní kreativity byla taky už potřetí udělena ocenění vítězům veřejné hlasovací ankety o Nejlepšího herce v reklamě. Letos v ní hlasovalo 12 tisíc lidí, kteří titul Nejlepšího reklamního herce přiřkli Ivanu Trojanovi za jeho vystupování ve spotech T-Mobilu, které připravuje agentura Saatchi & Saatchi. Ta dostala Zlatou pecku jen jedinou, i když nominace měla hned čtyři. Popularitu jejích aktuálních spotů pro T-Mobile však dokonale ilustruje to, že herečce Anně Schmidtmajerové vystupování v nich vyneslo v anketě hned druhé místo za Trojanem.
Jak upozornila ve své průvodní tiskové informaci pořádající Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK), „překvapením bylo, že i přes masivní mediální nasazení spotů pro Fio banku se v žebříčku nedostal ani do první pětky Jakub Kohák“.
Kohák ale na Pecce samozřejmě nemohl chybět, tradičně ji moderuje. Slavnostní vyhlášení výsledků jako obvykle proběhlo v Klubu Lávka. Hlavním partnerem soutěže je několik let televizní skupina Prima. Propagace letošního ročníku se nesla v duchu jednoho z jejích nejúspěšnějších pořadů, Pevnosti Boyard.
Všechny týmy oceněné v Prima Zlaté pecce by se na pódium Klubu Lávka nevešly. Tady je jich s pravidelným moderátorem vyhlašování výsledků soutěže Jakubem Kohákem alespoň část.
Foto: AČRA MK
Pořádající AČRA MK ráda zdůrazňuje, že Pecka je nejstarší reklamní soutěží u nás. Udělat dobrou fotografii na pódiu Klubu Lávka je nadlidský úkol. Tahle je jedna z nejlepších a pecku si v ní prohlíží ta mladší část týmu agentury Comtech.
Foto: AČRA MK