Raz, dva, tři, čtyři, tragédie cha-cha-cha. Vidíme u nás ambiciózní plány připodobnit se reklamám se Shaggym, tanečním formacím Deichmannu nebo H&M. Náš reklamní rybníček také umí vyprodukovat nějaké to tančení. Proč se nám to ve většině případů nepodaří, nemusíme hádat. Na vině je rozpočet.
Nicméně písničky a veselé tanečky táhnou. Především ženskou část populace. Minerálky, které najímají přední tanečníky, to dělají dobře. Sdělení není žádná diplomová práce, ale to ani nemá být. Otevřít pusu, glo glo glo, áááááááá, zavřít pusu, mňam. Víc od toho nečekejte. Takže palec nahoru.
Udivují mě ale klienti, kteří si nechají agenturou naslibovat reklamu ve stylu filmu Mamma Mia!, když mají rozpočet na spot ve stylu „předpovědi počasí“. Následně najímají lidi, kteří nejen neumí tančit, ale neumí se hýbat téměř vůbec. Choreograf a scénograf jsou už jen položky vysloveně nadbytečné.
Nedávno jsem se musel zasmát u reklamy na Hašlerky. Paní v ní nejenže neumí tančit, ale nepřirozeně i chodí. Ne vždy platí, že střihač celou situaci zachrání. Podivně natočené, z hlediska reklamního řemesla je to nějak odfláknuté nebo nedotažené. Když mi slíbí, že tu paní přestanou vysílat, koupím si tři pytlíky! Přísahám.
Další následoval spot na čaj Teekanne. Pan Konvička je vysloveně ztělesněním klientovy touhy mít produkt jako hrdinu spotu. Ta taneční davovka v něm je neuvěřitelně mizerná. To ženské na zumbě jsou víc sehrané.
Celkem hezky tanyny vyšlo Čedoku. Je to mladistvé a veselé. Dovolenkově nabité, vkusně přeplácané, barvami naplněné. Vlastně úplně dobré. Když jsem si šel udělat kafe, letmo jsem se kouknul, zda mám ve skříni plavky. Jak by řekl Hancock – dobrá práce.
Mám tu jednu dobrou radu pro klienty a reklamky. Slevte ze svých plánů a ambicí, a pokud máte na natočení reklamy milion, neplánujte bouračky bavoráků s mercedesy. Ono to neklapne. Prachy vám dojdou a vznikne z toho jen něco jako zmíněná reklama na Hašlerky.
Radek Sloup, business director, Carousell