Odstartoval nový rok a všude se to hemží trendy. Každý obor má ty své, a pokud se jimi nebudete řídit, budete to mít na trhu těžké, říkají prognózy.
Jedním velkým a všudypřítomným trendem je digitalizace, z níž vychází mnohé další. V marketingu víme, že i do našeho oboru letos ještě více zasáhne umělá inteligence. Ta nám umožní analýzu dat, díky níž uvidíme, na jaký obsah spotřebitelé reagují. Prediktivní analytika dokáže díky AI dokonce předvídat, jaká témata budou populární.
Potom tady máme živé video, které považuji už teď za skvělý nástroj, ale pořád tam jsou rezervy. Představte si, až jej adoptuje třeba i LinkedIn – pro B2B marketéry to bude trefa do černého, umožní nám to třeba streamovat webináře přímo zacílenému publiku.
Facebook navíc na konci roku představil nový nástroj Live Audio, takže stejnou budoucnost jako ve videu vidím i v audioformátu. O sociálních médiích jako takových a o mobilních datech ani není třeba mluvit.
Trendy tu tedy jsou a víme o nich, otázkou ale je, jestli je dokážeme dostatečně rychle a úspěšně adoptovat. Jsem toho názoru, že číslem jedna zůstává kvalita. Pokud bychom měli trendy následovat za cenu nekvalitního provedení, osobně si radši chvíli počkám a dám do toho všechno, aby výsledek stál za to.
Takže ano, určitě sledujme a následujme trendy, ale nenechme se jimi unést, v souboji trendy versus kvalita by pořád měla vítězit kvalita. To platí v B2B marketingu, stejně jako v jakémkoliv jiném druhu komunikace.
Dovolím si tady vypůjčit, co padlo na konferenci k soutěži Zlatý středník: „Kvalita si maže trendy na chleba.“ Vylučuje to kvantitu? Nemyslím si, míň je pořád míň, ale o tom třeba příště.
Juraj Polerecký, ředitel marketingu pro region CEE, SAP