Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tonda Parma se vrací

Když loni odešel Antonín Parma po 12 letech z pozice jednatele přední české eventové agentury Blue Events, bylo to překvapení. Agentura ani Parma nechtěli rozchod komentovat, Antonín dal pouze vědět, že si chce vzít třeba i rok volno a věnovat se hlavně rodině. To se mu ale nepodařilo.

„Kdybych chtěl vymýšlet bulvární titulek, napsal bych třeba ‚Zlata Holušová mi zkazila rok prázdnin‘,“ směje se Parma. V říjnu se totiž stal ředitelem neziskové organizace Meltingpot, která už v létě při populárním hudebním festivalu Colours of Ostrava Zlaty Holušové poprvé pořádala stejnojmenné diskusní fórum.

Týmu Holušové se na Meltingpot podařilo už loni přivézt třeba spisovatele Roberta Fulghuma nebo vlivného historika Timothyho Snydera. Bývalý profesionální tanečník, dnes respektovaný organizátor a 46letý otec čtyř dětí Parma má ovšem za úkol z projektu vybudovat „mezinárodní diskusní fórum“.

Reklama
Know

„Mým úkolem je z Meltingpotu vybudovat další silnou značku. Je to formát, který stejně jako festival nemá hranice,“ říká Parma s tím, že akce bude probíhat celé čtyři dny v areálu ostravských Dolních Vítkovic na osmi až 10 scénách různé velikosti, včetně multifunkční auly Gong, která má kapacitu 1500 lidí. Hlavními tématy mají být vzdělávání a jeho reformy, ekonomie, čtvrtá průmyslová revoluce, cestování, osobní rozvoj nebo vliv hudby na naše životy.

Má smysl předkládat návštěvníkům hudebního festivalu, byť podle Guardianu jednoho z nejlepších v Evropě, takto náročná témata? „Loňská premiéra ukázala, že z několika desítek tisíc návštěvníků se přes 14 tisíc alespoň na chvíli přišlo podívat na některou z těchto scén. Zhruba 80 procent návštěvníků Colours jsou lidé ve věku 16 až 35 let, téměř 70 procent z nich má akademický titul. To je nebývalá cílová skupina. Budoucí lídři korporací. Je to výsledek dramaturgie festivalu, jenž do Ostravy přitahuje vnímavé lidi, kteří chtějí přemýšlet,“ vysvětluje Parma a dodává, že festival není pro mladé lidi levná záležitost, takže jde i o „velmi zajímavou a bonitní cílovou skupinu“.

Parma zdůrazňuje, že Meltingpot je na festivalu ekonomicky nezávislý, a připouští, že právě hledá partnery. „Komerční nebo veřejné instituce, pro které by takové spojení bylo zajímavé. V roli toho hlavního bych nejraději viděl nějakou nadnárodní technologickou firmu,“ dodává s tím, že stejně jako festival i MP bude postupně zveřejňovat jména lidí, které chce do Ostravy přivézt. „Už teď máme skvělé odezvy na loňský ročník a atmosféru industriálních Dolních Vítkovic.“

Timothy Snyder
Foto: Jiří Zerzoň

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)