Seznamovací aplikace Tinder dává dohromady spřízněné duše. Ale stejně dobře může posloužit pro originální marketingové kampaně a spojit zákazníka se značkou, která se mu „líbí“.
Využila toho například americká zábavní společnost Fox. Na Tinderu propagovala seriál The Mindy Project, pojednávající o svérázné lékařce, která se snaží najít lásku. Volba Tinderu tak k ději skutečně sedla. Tvůrci seriálu vytvořili na seznamce dva profily: ženský pro Mindy a mužský pro Dannyho, další postavu seriálu. Oba profily obsahovaly vtipné popisy obou charakterů. Pokud se s nimi některý z uživatelů „matchnul“, dostal zprávu o nadcházející epizodě.
Kočičky pro osamělé
I v Česku se v aplikaci lovila společnost z jiných důvodů, než je láska nebo sex. Česká digitální agentura Visibility Digital využila osamělé muže a ženy pro neziskovou kampaň pro Pražský spolek na ochranu zvířat (PSOZ). Čtrnáctidenní kampaň na podporu osamělých koček odstartovala 4. října, na Světový den zvířat. „Tinder v době kampaně využívali převážně uživatelé ve věku 18-34 let, kteří byli zajištění, zodpovědní, ale chyběl jim kontakt. Na singles doma nikdo nečekal, zadaným doma něco scházelo,“ objasňuje Lenka Kotvová, manažerka sociálních médií agentury Visibility Digital.
Tinder zvolila agentura také proto, že na sociálních sítích Facebook a Instagram obrázek kočky už nikoho nepřekvapí. Tinderový profil kočky tvořil vždy obrázek člověka z agentury držícího domácího mazlíčka. Když nastal match, tedy navázaní spojení, dostávali uživatelé vtipné zprávy a odkazy na stránku www.chcipohlazeni.cz. Na ní se o adopci koček mohli dozvědět více. Ve výsledku stoupl počet osvojených koček o 167 procent, kampaň zaujala i média a PSOZ získal neplacené PR. „Naprostá většina reakcí od lidí byla pozitivních, pobavených,“ komentovala Kotvová.
Český start-up Carisimo, zabývající se prodejem ojetých aut, na seznamce hledal do svého týmu programátory. Spoře oděná třiadvacetiletá Katarína na svém profilu držela papír s názvem požadovaných programovacích jazyků a e-mailem, na který se mohou zájemci hlásit.
„Lidi, které jsme hledali, často nezajímají nabídky nacházející se na LinkedInu a pracovních portálech,“ řekl pro MAM Jakub Kábrt, spoluzakladatel projektu Carisimo. Nakonec se jim díky kampani podařilo sehnat programátory dva.
Mobilní aplikace Tinder funguje na základě dat z Facebooku a používá také údaje o lokalitě uživatele. Pokud se osoby sobě vzájemně líbí, nastane mezi nimi „match“. Podle letošního odhadu mediální agentury MediaCom Beyond Advertising má aplikace v Česku zhruba 100 tisíc uživatelů.