Když se společnost podívá do dat, která má k dispozici, může objevit mediálně cenné informace. Ačkoliv to může být překvapivé, dobrou inspirací je server PornHub. Ten založil blog s názvem PornHub Insights a plní ho zajímavostmi, které se týkají jeho návštěvnosti.
Protože na obsah pro dospělé přistupuje velké množství lidí z celého světa, chování uživatelů poukazuje na společenské trendy.
Média pak ochotně píší třeba o tom, že v době, kdy se v USA konal Super Bowl, klesla návštěvnost stránek ve Spojených státech amerických o 27 procent.
Znatelný odliv uživatelů z mobilních zařízení Apple pocítil PornHub i v době, kdy byl představován iPhone 7. Majitelé mobilních zařízení s iOS měli tou dobou jiné starosti než sledovat erotiku.
Návštěvníci těchto stránek také reflektují aktuální dění ve světě. Například 9. listopadu, den po zvolení Donalda Trumpa, stoupla hledanost výrazů Ivanka Trump, Tiffany Trump a Melanie Trump o tisíce procent.
Práce s daty po česku
Česká taxislužba Liftago otevřela část svých anonymizovaných dat veřejnosti. „Zapojily se desítky analytiků, vznikly hodně zajímavé výstupy a insighty a akce nám vygenerovala slušné PR,“ komentuje Alžběta Matějů, vedoucí akvizice zákazníků v Liftagu. Výstupy lze dohledat na Twitteru pod hashtagem #jedemedata.
S daty pracuje i firma LMC, provozovatel serverů Jobs.cz a Práce.cz. Data slouží nejen jako podklad pro komunikaci s firmami, ale i jako základ pro contentový marketing na blozích firem nebo pro zajímavosti, které posílají e-mailingem řádově statisícům lidí.
„Poukazujeme na věci, které by mohly fungovat lépe, například ze strany zaměstnanců je velká poptávka po částečných úvazcích a možnostech občasné práce z domova. To ovšem firmy ne příliš často umožňují, a připravují se tak o zajímavé potenciální kandidáty,“ prozrazuje Tomáš Ervín Dombrovský, analytik Jobs.cz.
Červená místa vyznačují, ve kterých částech Prahy si zákazníci volají službu Liftago. Foto: Liftago