Pracujte s obsahem jako PornHub, inspirujte se vlastními daty. Nikdo vás neokopíruje

Když se společnost podívá do dat, která má k dispozici, může objevit mediálně cenné informace. Ačkoliv to může být překvapivé, dobrou inspirací je server PornHub. Ten založil blog s názvem PornHub Insights a plní ho zajímavostmi, které se týkají jeho návštěvnosti.

Protože na obsah pro dospělé přistupuje velké množství lidí z celého světa, chování uživatelů poukazuje na společenské trendy.

Média pak ochotně píší třeba o tom, že v době, kdy se v USA konal Super Bowl, klesla návštěvnost stránek ve Spojených státech amerických o 27 procent.

Znatelný odliv uživatelů z mobilních zařízení Apple pocítil PornHub i v době, kdy byl představován iPhone 7. Majitelé mobilních zařízení s iOS měli tou dobou jiné starosti než sledovat erotiku.

Návštěvníci těchto stránek také reflektují aktuální dění ve světě. Například 9. listopadu, den po zvolení Donalda Trumpa, stoupla hledanost výrazů Ivanka Trump, Tiffany Trump a Melanie Trump o tisíce procent.

Práce s daty po česku

Česká taxislužba Liftago otevřela část svých anonymizovaných dat veřejnosti. „Zapojily se desítky analytiků, vznikly hodně zajímavé výstupy a insighty a akce nám vygenerovala slušné PR,“ komentuje Alžběta Matějů, vedoucí akvizice zákazníků v Liftagu. Výstupy lze dohledat na Twitteru pod hashtagem #jedemedata.

S daty pracuje i firma LMC, provozovatel serverů Jobs.cz a Práce.cz. Data slouží nejen jako podklad pro komunikaci s firmami, ale i jako základ pro contentový marketing na blozích firem nebo pro zajímavosti, které posílají e-mailingem řádově statisícům lidí.

„Poukazujeme na věci, které by mohly fungovat lépe, například ze strany zaměstnanců je velká poptávka po částečných úvazcích a možnostech občasné práce z domova. To ovšem firmy ne příliš často umožňují, a připravují se tak o zajímavé potenciální kandidáty,“ prozrazuje Tomáš Ervín Dombrovský, analytik Jobs.cz.

Červená místa vyznačují, ve kterých částech Prahy si zákazníci volají službu Liftago. Foto: Liftago

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct