Do roku 2018 bude každý rok půl miliardy lahví produktů péče o vlasy vyráběno z recyklovaného plastu, slibuje společnost Procter & Gamble. Na trh během roku uvede do francouzského řetězce Carrefour šampony značky Head & Shoulders (H&S) v plastovém obalu, který bude až z 25 procent vyroben z recyklovaného odpadního plastu z pláží. „Cítili jsme, že nejprodávanější šamponová značka by měla udávat směr rovněž u inovací v oblasti udržitelnosti, a víme také, že naše iniciativa bude ke stejnému kroku motivovat celé odvětví,“ uvedla Lisa Jenningsová, viceprezidentka značky H&S.
S inovacemi obalů ve prospěch životního prostředí ovšem P&G nepřichází jediný, o prvenství s ekolahví z jedné třetiny z rostlinných zdrojů se hlásí třeba Coca-Cola či Karlovarské minerální vody.
Zákazníci na eko slyší, data ale chybí
„Vnímáme obavy spotřebitelů z důsledků změny globálního klimatu,“ zní oficiální vyjádření P&G. „Můžeme říct, že se jedná o celosvětový trend, kdy spotřebitelé častěji vyhledávají ekologické obaly nebo obaly vyrobené z recyklovaného materiálu,“ přidává se Kateřina Eliášová z Coca-Coly ČR. I mediální zástupce KMV Pavel Novák má za to, že lidé považují ekologické obaly za pozitivní faktor, jakákoliv konkrétní čísla o prodejích výrobků v takových obalech ale chybí. Všechny tři oslovené společnosti dodávají, že se dále budou soustřeďovat na vývoj a rozšíření obalů z ekologicky šetrných zdrojů i do dalších kategorií, Pavel Novák z KMV ovšem dodává: „Dovolte nám ale obhájit i klasický PET. Češi jsou mistři ve třídění odpadu, takže se v ČR zrecykluje sedm z deseti PET lahví. PET je tak v tomto směru ekologičtější než jiné materiály.“
Recyklační model pro obaly H&S vytváří jedinečný dodavatelský řetězec s podporou dobrovolníků a neziskových organizací sbírajících plastový odpad, který se nachází na plážích.