Více než tři čtvrtiny (79 %) internetové populace vlastní smartphone, častěji mladí lidé do 29 let. Devět z 10 majitelů má ve svém smartphonu staženou nějakou aplikaci, v průměru jde o 13 aplikací, většinou neplacených. Populárními jsou zejména aplikace umožňující aktivity na sociálních sítích (Facebook), hraní her (hlavně logických) a komunikaci (Messenger). Sociální sítě, komunikace, surfování na internetu a budík jsou nejčastěji využívané – více než polovina uživatelů je používá každý den.
Při stahování aplikace zohledňujeme zejména její praktickou potřebu, zábavu, kterou přinese, a danou kapacitu telefonu. Pro muže a mladé do 29 let je rozhodující i to, jak je moderní. Poskytnutí osobních údajů při stažení aplikace se nebrání dvě pětiny uživatelů, pětina je poskytne, pokud je pro ně daná aplikace opravdu atraktivní, a ostatní se rozhodují podle konkrétních údajů, které aplikace požaduje, nebo podle toho, jak budou údaje dále zpracovány (častěji ženy, lidé starší 45 let a vysokoškoláci). Muži a mladí do 29 let nemají častěji s poskytnutím svých údajů žádný problém. Dvě třetiny uživatelů stažených aplikací mají za to, že základní aplikace v telefonu by jim asi stačily, nicméně ty stažené jim výrazně zjednodušují život. Pro čtvrtinu z nich jsou pak již naprostou nezbytností. Méně často mají tento pocit lidé starší 45 let.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.