Kamenné prodejny i e-shopy přestanou časem být pouze místem či kanálem prodeje a v rámci konkurenceschopnosti by se měly předhánět v kreativitě a způsobech prezentace svého zboží, designu interiérů i v technologických inovacích, jak zaznělo z úst několika řečníků na konferenci Retail Summit.
Za značky na selfie mluví obal
„Obal je dnes extrémně důležitý. Pokud ale prodáváte výrobky, které mohou zákazníci v kamenných prodejnách vybírat se zapojením smyslů, tak v e-shopech potřebujete toto nějak simulovat. Konkurence výrobků na praní je obrovská a na e-shopu již nemůžeme vyniknout jen cenou, proto je třeba k výrobku dodat doporučení, tipy či návody na šetrné praní apod.,“ uvedl Petr Bezanyi ze společnosti Henkel. Že příběh kolem výrobku prodává, třeba o farmářích, kteří daný produkt vypěstovali, potvrdil v diskusi i Petr Toupal, komerční ředitel e-shopu Košík.cz, kterému takový přístup zvedl nedávno prodej u jednoho výrobku o 20 procent. Individualizace výrobků, respektive jejich obalů, začíná podle Pavla Franka ze společnosti HP Indigo & PWP pronikat i na středoevropský trh, jako např. u limitované edice Coca-Coly se jmény. „Potenciál prodat váš výrobek závisí na atraktivitě obalu, mladí se nefotí na selfie s limonádou, ale s hezkým obalem,“ dodal Franko.
Scan & Go, drony a sámošky bez kasy
Doručování objednávek drony v rámci služby Amazon Prime Air, stejně jako digitálních nákupních asistentů Siri, Alexa a dalších se v Česku asi jen tak brzy nedočkáme, ale i pozvolné rozšiřování služby Scan & Go mluví za snahu řetězců přicházet s novinkami ve prospěch zákaznického komfortu.
Službu zavedl Globus, rozšířit ji chce Tesco nebo síť zverimexů Pet Center. Košík.cz by zas rád po vzoru britského e-shopu s potravinami Ocado nebo české Alzy chtěl rozvážet nákupy do speciálních boxů, kde by si je zákazníci dle svých časových možností vyzvedli.
Pilotní obchod Amazon Go, kde zákazníci nakupují a platí prostřednictvím aplikace v telefonu, byl otevřen v Seattlu, další přibudou ve Washingtonu či New Yorku.
Foto: Reuters