Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ivana Dupalová: Český hostesing je na světové úrovni

Agentura Hostesky.cz zajišťuje personál až na 100 akcí měsíčně: od galavečerů na Hradě přes vyhlašování ankety TOP ženy Česka a soutěže Firma roku po filmové premiéry. „Na velkých akcích není výjimkou ani 500 promotérů,“ říká majitelka Ivana Dupalová.

Jak velkou máte v Česku konkurenci?

Každé město má svou agenturu a spousta hostesek si myslí, že je to snadné, tak si zakládají své agentury. Ale skutečně velkých profesionálních agentur zaměřených na hostesing tolik není. Osobně bych to viděla tak na šest v Praze a jednu výraznou v Brně.

Reklama

Jaká jsou od klientů očekávání ohledně hostesek? Platí, že tuto práci může dělat každý?

Rozhodně ne. Kromě toho, že se od hostesky očekávají základní předpoklady, jako je příjemný vzhled, výška alespoň 170 cm či znalost cizích jazyků minimálně na komunikativní úrovni, musí hosteska disponovat řadou dalších vlastností, jako je sociální inteligence, vynikající společenské chování, organizační talent, samostatnost, proaktivita, odolnost vůči stresu, spolehlivost, dochvilnost a další. To vše odlišuje skvělou hostesku od hostesky průměrné, nebo dokonce podprůměrné a určuje, kolik pracovních nabídek bude dostávat a od jakých agentur.

Jak dlouho se dá práce hostesky dělat? Je to spíš nárazová brigáda, nebo jsou i zkušení lidé, kteří v oboru působí dlouhodobě?

Práce hostesky se dá dělat po celou dobu studia a řada hostesek v ní pokračuje i po skončení vysoké školy. V databázi máme dívky, které pro nás pracují pravidelně pět až osm, někdy i deset let. Pokud je hosteska šikovná a má co nabídnout, může dostávat pracovní nabídky prakticky denně. Nemusí jít pouze o nárazovou brigádu, ale prací hostesky se dá při studiu celkem slušně uživit.

Máte nějaký zahraniční vzor nebo inspiraci, na kterou jsme v Česku ještě nedosáhli?

Ačkoliv jsem se několikrát snažila takový vzor najít, nepovedlo se. Takže si myslím, že hostesing je jeden z oborů, který je u nás v porovnání se zahraničím na velmi dobré úrovni. Je to jednak dáno našimi dívkami jako takovými, které jsou zkrátka krásné, a také určitou houževnatostí, která je Čechům vlastní. Dobrá hosteska nemůže být příliš pohodlná a mít se přehnaně ráda. Musí umět „vzít za práci“, a to myslím dívkám u nás naštěstí stále ještě jde.

Ivana Dupalová, majitelka agentury Hostesky.cz

Původním vzděláním je právnička, čtyři roky zasedala i v jednom z výborů vládní Rady pro lidská práva. Do podnikání v eventech se pustila v roce 2001. Z její agentury se stal jeden z hlavních hráčů na trhu hostesingových služeb.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)