CSR jako důležitá součást byznysu?!

Hodně se dnes diskutuje, zda české firmy vědí, co CSR skutečně obnáší, a myslí to s ní vážně, nebo zda do značné míry CSR nezaměňují se sponzoringem, filantropií či se skrz ni a šikovné PR nesnaží zamaskovat nejrůznější „poklesky“.

CSR strategie by měla především odrážet „životní styl“ firmy a představovat ucelenou a dlouhodobou koncepci. Jejím středobodem je rozhodnutí, že firma bude zodpovědná: k zákazníkům, zaměstnancům, svému okolí a životnímu prostředí.

Jenže nic není zadarmo a při projednávání budgetu s argumentem, že za 50 let budou vaše vnoučata dýchat čistší vzduch, asi neuspějete. Výzkumy Ipsosu z posledních let ale přinášejí konkrétní čísla, která dokazují, že z promyšlené CSR strategie netěží „jen“ společnost a životní prostředí, ale také firma samotná. Ta díky odpovědnému přístupu může např. zlepšit svou reputaci, ušetřit na recruitmentu nebo třeba snížit fluktuaci zaměstnanců.

„Mladí lidé se při volbě zaměstnavatele stále častěji zajímají o společenskou odpovědnost – od té týkající se vztahu k zaměstnancům, který je zajímá nejvíce, až k filantropii. Zároveň se pak rádi zapojují do firemních CSR aktivit, a pokud mají možnost, rádi je i navrhují a organizují pro ostatní,“ říká Lenka Šilerová, Ipsos HR & ERM director.

Při formování CSR strategie je důležité myslet na tři základní věci. CSR strategie by měla být autentická, důvěryhodná a efektivní, tudíž měřitelná – jak v dopadu na společnost, tak na zákazníky, zaměstnance a partnery dané firmy.

V případě dotazů pište na adresu: [email protected]

Zdroj: výzkumy Ipsos CSR & Reputation Research, realizované každoročně od roku 2010.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia