Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi nedají dopustit na Ikeu a Lidl, znovu získaly hlavní ceny v Obchodníkovi roku

Nejoblíbenějším obchodníkem mezi českými zákazníky se počtvrté v řadě stala Ikea. Švédský řetězec s nábytkem se minulý týden stal absolutním vítězem čtrnáctého ročníku soutěže Obchodník roku. Dalšími vítězi v oborových kategoriích byly například Kaufland, Deichmann, Alza nebo Tank ONO.

Výsledky vzešly z rozsáhlého průzkumu agentury GfK. Hodnotila se při něm spontánní znalost značky („top of mind“), zda v obchodě respondenti nakupují, jak často a jak jsou spokojeni se sortimentem, kvalitou a přehledností nabídky.

Zákazníci zároveň v internetovém a mobilním hlasování rozhodli o držiteli Ceny veřejnosti. Největší podporu u hlasujících měl Lidl. S počtem 66 475 hlasů porazil druhou Ikeu a třetí Tetu. Celkově letos odevzdalo svůj hlas 114 072 spotřebitelů.

Reklama
Abovalve

Svaz obchodu a cestovního ruchu také vyhlásil Osobnost českého obchodu. Toto ocenění získává člověk, který podle organizátorů „výjimečným a pozitivním způsobem ovlivnil sektor obchodu či jeho část“. Vítězem se stal Aleš Zavoral, zakladatel společnosti Alza.

Italský sýrový byznys z Moravy

Přes tisíc účastníků konference Retail Summit zároveň rozhodlo, že výroční cenu za nejlepší zákaznický zážitek získají prodejny La Formaggeria Gran Moravia. Rodinná sýrárna z Litovle je největším světovým výrobcem parmezánu a její koncept stylově zařízených obchodů podporuje smyslový zážitek z nákupu sýrů.

„Proč Italové vyrábějí sýry na Moravě? Protože spolu jsme fantastičtí,“ řekl ve své prezentaci majitel Roberto Brazzale. Jak vysvětlil, prodejny budoval podle jednoduchého principu: díval se očima zákazníka a přemýšlel, jak mu zpříjemnit nákup.

„Láska k Česku, jeho lidem, historii a kultuře mě přivedla k projektu propojení české a italské kultury tak, aby se z každodenního nákupu potravin stal svátek pro zákazníky každého věku,“ podotkl Brazzale. „Ani na to nepotřebuju iPhone,“ pobavil publikum v narážce na předchozí debaty o důležitosti nových technologií a sbírání dat v obchodě.

Spolupráce sýrárny Brazzale Moravia s vlastním řetězcem prodejen umožňuje nabízet zákazníkům denně čerstvé mléčné výrobky dodávané přímo z litovelské sýrárny a také kompletní sortiment italských potravin.

Personál prochází pravidelným školením přímo v Itálii, a proto může zákazníkům poskytovat odborné a kvalifikované informace o původu výrobků a jejich správném použití, tipy na recepty, možné kombinace výrobků i další doporučení.

Konkurenty litovelské sýrárny byly ve finále Lidl (nominovaný za nový koncept prodejen) a Globus (navržený za přepracovanou podobu obchodu s restaurací na pražském Zličíně). Sýrárna je při hlasování publika suverénně porazila, vybrala ji naprostá většina účastníků Retail Summitu.

Princip výběru vítěze kategorie je tříkolový. Kombinuje expertní názor a volby profesionálů z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. Právě o nich pak hlasovali návštěvníci Retail Summitu.

Vítězové Obchodníka roku si převzali ceny na slavnostním večeru po skončení Retail Summitu.

Foto: Martin Šlechta

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)