Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Byznys a média milují sv. Valentýna

Více než polovina internetové populace v České republice hodlá podle Českého národního panelu ignorovat oslavy svátku zamilovaných, sv. Valentýna. Každoroční průzkum Equa bank zase ukazuje, že valentýnské oslavy plánuje 6 z 10 Čechů. Průměrně se letos chystáme za oslavy utratit 1500 korun. Obchodníci i média to nicméně mají od začátku února nalinkováno jasně: vytěžit z anglosaského svátku maximum. Zástupci mnoha segmentů se nám v záplavě červené a srdíček snaží namluvit, že právě s jejich výrobky a službami si můžeme udělat tu pravou radost. A není málo značek, které se na slevové a dárkové valentýnské vlně vezou, aniž by použily jakoukoliv milostnou symboliku.

Valentýn? Lepší než Santa Claus…

„Myslím, že práh reklamní bolestivosti se bude postupně snižovat, ať už značky v tomto období komunikují sv. Valentýna otevřeně nebo se jenom přidávají k davu ostatních. Ostatně stejným směrem jdou i tradiční Vánoce,“ říká Lucie Garbienová, account director z agentury Saatchi & Saatchi.

„Pro nás v Creative Copywriters Clubu, kde vzniklo hnutí AntiSanta, byl mezi ním a sv. Valentýnem vždy rozdíl. Santa invazivně vstupoval do českých Vánoc, kdežto Valentýn je jiný, nevytlačuje žádnou místní tradici. Pokud se dá marketingově využít, jako třeba Halloween, proč ne?“ vzkazuje smířlivě kreativní ředitel agentury Comtech Petr Vlasák.

Reklama

Podle Niny Černé z agentury McShakespeare nastal o Valentýnu určitý posun od prvoplánového kýče k sofistikovanějším nápadům, značky jej už tolik netlačí. Značky také pochopily, že ne všichni lidé jsou zadaní, některé dokonce pořádají akce speciálně pro singles.

… a skvěle prodává dorty

„Valentýnské kampaně děláme již více než 20 let. Nikdy jsme se nesetkali s negativní reakcí, nabídky stavíme na tzv. companion tarifech, cenově atraktivních pro mladé cestovatele,“ vysvětluje ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal. „Valentýn je rok od roku stále populárnější, jen letos očekáváme vyšší tržby zhruba o třetinu. Celkově lze říci, že Valentýn se na tržbách odrazí v řádu milionů. Nabídka produktů startuje již koncem ledna,“ udává ředitelka portálu Slevomat Marie Chytilová.

Na odprodejích cukrářského sortimentu, které každým rokem rostou, sleduje oblibu Valentýna síť hypermarketů Globus. „Letos plánujeme prodat opět téměř 5000 šlehačkových a ovocných dortů a také 25 000 speciálních šlehačkových pohárů Valentýn,“ dokazuje čísly tisková mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Skvěle se daří prodat Valentýna i v e-commerce, analýza společnosti RTB House vycházející z loňských dat ukazuje, že zájem o nákup v souvislosti s kampaní vrcholí 3-5 dní před Valentýnem samotným. Jak počet prodejů, tak jejich celková hodnota vzrostly v tomto období téměř o 50 procent.

Kdo se nezapojí, nemiluje

Na vzestupu je i trend valentýnských soutěží a obecně chuť značek, médií nebo obchodních center vtáhnout mladé ještě více do děje. Luxusní šperky mohou vyhrát třeba posluchačky Ranní show Evropy 2, pokud originálně požádají o ruku Patrika Hezuckého. Stanice koncept propojila s aktivitami na sociálních sítích a webu.

Mimochodem, Leoš Mareš se letos již potřetí zapojil i do valentýnské kampaně Milky. „Jeho osobní výstupy jsou velmi milé, kreativní a umí zasáhnout mnoho lidí. Baví ho svátek slavit originálním způsobem, který každoročně hledá i naše značka,“ vysvětluje Dominika Bardiovská, brand manažerka z Mondelez. Značka letos navíc testuje aplikaci, která na základě milníků v našich vztazích generuje milostný dopis.

Desítky valentýnských eventů a soutěží o nejoriginálnější valentýnské vzkazy a selfie probíhají v těchto dnech v obchodních centrech.

Na sv. Valentýna můžete podpořit neziskovku Loono nákupem speciální kolekce na Zootu, psát milostné dopisy s Milkou, opít se slivovicí (Jelínek) a pro milostné hrátky vybírat z kolekce Durexu. Agentura McShakespeare vytvořila pro poradenskou a logistickou firmu Logio infografiku znázorňující náročný dodavatelský řetězec pro import růží. Takže chcete-li prospět životnímu prostředí, raději svazek mrkve prosím.
Foto: Archiv firem

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)