8. 33 reklam na potraviny loni porušilo zákon

Státní zemědělská a potravinářská inspekce loni našla 33 reklam na potraviny, které porušovaly zákon. Nejvíc potravinových doplňků s nezákonnou reklamou se prodává na internetu, je však problematické trestat zahraniční e-shopy. Nejčastěji se jednalo o reklamy na potravinové doplňky, které obsahovaly takzvaná léčebná tvrzení. Ta jsou však podle Pavla Kopřivy, mluvčího inspekce, přípustná pouze u léků. Jedná se například o tvrzení, že nějaký doplněk vyléčí bolavé klouby. „Některé e-shopy mají dokonce sekce, kde jsou doplňky na virózu, na chřipku či gynekologické problémy, což být nesmí,“ doplnil Kopřiva. Inspekce se reklamou zabývá po novelizaci zákona o regulaci reklamy od srpna 2015, a to zejména v tisku, na internetu, v letácích či v obchodech. Nemá ale kompetence ke kontrole reklamy v televizi a v rozhlase.

Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk