Nejvíce obtěžuje Čechy reklama v televizi, na internetu a v podobě letáků do schránek. V posledním roce vykazují růst přesycenosti reklamou především sociální sítě, internet a televize. Reklamě nevěří 72 procent populace. Vyplývá to z posledního výzkumu České marketingové společnosti Češi a reklama 2017. „Nejpopulárnější formou reklamy zůstávají ochutnávky a prezentace produktů, a to především mezi ženami. Čísla říkají, že téměř dvě pětiny populace by uvítaly více ochutnávek a prezentací výrobků přímo v místě prodeje,“ uvedl viceprezident asociace POPAI CE Daniel Jesenský. „Klesá tolerance k reklamě na volně prodejné léky a nezdravé potraviny,“ poukázala na současný trend prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová. Naprosto zakázat by si lidé nejčastěji přáli reklamu na cigarety, s tím souhlasí 37 procent populace. Co se týká společenské role reklamy, 84 procent Čechů tvrdí, že manipuluje lidmi, ale skutečnost, že se jí nechají ovlivnit, přiznává asi polovina lidí. Více přiznávají ovlivnění ženy a lidé s nejvyššími příjmy. Tři čtvrtiny populace chápou reklamu jako součást tržního hospodářství a uznávají, že právě příjmy z reklamy umožňují existenci některých médií. Výzkum proběhl letos v lednu na reprezentativním vzorku 1040 lidí.