5. Český Lidl od března zruší jednorázové igelitky

Všech 233 prodejen obchodního řetězce Lidl přestane od 1. března nabízet jednorázové igelitové tašky. Ani dosud je řetězec nerozdával jen tak, vybíral za ně poplatek. Nyní z pokladen igelitky úplně zmizí. Podle tiskové zprávy se tím ušetří přes 27 milionů kusů ročně. „Chceme aktivně přispět ke snížení spotřeby igelitových tašek a tím i k ochraně životního prostředí,“ oznámil generální ředitel českého Lidlu Pavel Stratil. Jako náhrada budou na výběr dvě velikosti tašky z recyklovaného papíru a k nim dvě velikosti opakovaně použitelné varianty z recyklovatelného materiálu. Na chlazené a mražené výrobky budou v nabídce termotašky. Český Lidl se tak připojuje k německým, rakouským a švýcarským prodejnám. Od července 2017 zruší jednorázové igelitky také britský Lidl.

Německý řetězec oznámil postupný ústup od jednorázových igelitek loni na podzim. Česko bude jednou z prvních zemí, kde skončí.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist