Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Youtubeři vyučili prodejce BMW

Spolupráci s českými youtubery si v posledních měsících vyzkoušely desítky firem. Jednou z nich měl být i dovozce luxusních vozů BMW Invelt, který zdánlivě zapojil do kampaně youtuberku Carrie Kirsten. Nicméně všechno zřejmě bylo trochu jinak. V polovině prosince zveřejnila Kirsten na svém kanálu video ze showroomu Inveltu, v němž přebírá vůz BMW X1. Emotivní video nasbíralo přes přes půl milionu zhlédnutí a společně s ní se v něm mihlo i několik dalších populárních youtuberů.

Prakticky okamžitě po jeho zveřejnění zareagoval další youtuber Jakub Smrek alias FreeScoot, který poukázal na údajnou nabídku spolupráce od marketingového manažera BMW Invelt Jiřího Haberleho. Smrek zveřejnil screenshoty e-mailů s Haberlem z loňského července, které byly adresované několika youtuberům včetně Carrie Kirsten či Daniela Sonnleitnera (TVTwixx).

Komunikace se tváří tak, že si firma měla diktovat kontroverzní podmínky pro spolupráci. Oslovení youtubeři se měli stát ambasadory BMW Invelt výměnou za zapůjčení auta BMW X1. Za to měli značku dvakrát do měsíce zmínit ve svých videích, natáčet videa z jízdy a fotit se s vozem na Instagram a v neposlední řadě také pomlouvat konkurenční vozy koncernu Volkswagen.

Reklama
ČEZ

Servis a pojištění by si ale platili sami, směli by ujet maximálně 500 km za měsíc, nesměli by se vzdálit z Prahy ani převážet předměty těžší než 30 kilogramů a e-mail také výslovně zakazoval sex v autě.

Technická data jsou pochybná

Invelt zájem o spolupráci s youtubery popřel. „Informace šířené prostřednictvím těchto videí jsou zcela smyšlené, domnělá e-mailová komunikace neexistuje a v žádném případě nemohla být iniciována naším zaměstnancem,“ tvrdí firma na Facebooku. „Společnost Invelt prodala zmiňované vozidlo BMW X1 dne 15. 12. 2016 rodičům youtuberky Carrie Kirsten. Neexistuje žádná jiná dodatečná dohoda nebo smlouva mezi prodávajícím a kupujícím nebo youtuberkou, která by zavazovala k další spolupráci,“ sdělil MAM výkonný ředitel Inveltu Pavel Baštář.

FreeScoot a TVTwixx zveřejnili i výhružný e-mail od manažera Inveltu. Podle programátora Jakuba Boučka jsou všechny zprávy podvrh. Technické hlavičky e-mailů podle něj neodpovídají tomu, jak by měly vypadat při odeslání z Inveltu. Nesouhlasí v nich čas ani IP adresa. V jednom ze záběrů je vidět, že má mail nejspíš stejného adresáta i odesílatele.

Výkonný ředitel Inveltu Pavel Baštář na dotaz MAM uvedl, že nedokáže říct, jestli společnost podnikne vůči youtuberům kvůli obvinění z vyhrožování nějaké kroky.

Youtuberka Carrie Kirsten přebírá ve videu nové BMW X1. Podle distributora, firmy BMW Invelt, ho koupili její rodiče. Nejedná se tedy o oficiální spolupráci.
Foto: YouTube

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)