On-line marketingová agentura Better Marketing mění brand. Proces, který započal před rokem a zahrnoval redefinici hodnot a přijetí nové brand essence, vyvrcholil minulý měsíc spuštěním nového webu a změnou loga.
Z čeho vzešla potřeba rebrandingu?
Proměna započala již před rokem, přičemž požadavek přišel zevnitř firmy samotné. Hlavním cílem bylo odstranění toho, co jsme do té doby vnímali jako největší překážku v Better Marketingu: dvoukolejnosti obchodního procesu a realizace. Změnili jsme především to, jak přistupujeme k práci, a redefinovali hodnoty, za kterými chceme stát. Rozhodli jsme se, že nechceme prodávat jednotlivé produkty (SEO, PPC atd.), ale nabízet klientům komplexní služby v oblasti on-line marketingu. Na všechny tyto vnitřní změny pak navázala i změna toho, jak se naše agentura prezentuje navenek.
Better si v rámci rebrandingu stanovil tři hlavní hodnoty: kreativitu, odbornost a partnerství. Jak se vám daří těmto hodnotám dostát?
Našim klientům chceme být férovým a odborným partnerem, který jim dokáže s marketingem opravdu pomoct. Víc prosazujeme kreativu, zatímco předtím jsme se věnovali spíše výkonnostnímu marketingu. Propojení brandingu s výkonem zatím přináší výborné výsledky. Náš přístup spočívá ve strategickém pohledu, v rámci kterého využíváme především framework see-think-do-care. Než se vůbec pustíme do práce, vypracujeme pro klienta důkladnou strategii, ve které zohledňujeme jeho cíle a požadavky. Zároveň se snažíme u každého projektu nastolovat reálné cíle, což někdy zahrnuje i to, že klientům na rovinu říkáme NE.
Říkat klientům ne – co to obnáší?
V Betteru jsme připraveni pomoci klientovi s čímkoliv – ať jde o budování značky, zvyšování návštěvnosti nebo třeba pomoc s hledáním nových zaměstnanců. Někdy se ovšem stává, že za námi klient přichází s nereálnými požadavky nebo chce něco, co by mu v konečném důsledku nepřineslo kýžený užitek – například chce SEO, přitom pro něj tento nástroj není efektivní. Tehdy mu raději navrhneme alternativu, která často dokáže ušetřit zbytečně vyhozené peníze. Snažíme se být maximálně féroví a stejný přístup očekáváme ze strany klienta.
Jak přistupujete k projektům?
Když jsme se před rokem rozhodli, že je potřeba odstranit propast mezi obchodním procesem a realizací, začali jsme k projektům přistupovat úplně jinak. Nyní fungujeme na principu mikrotýmů, které sestávají z několika specialistů a obchodníků podle toho, pro jakého klienta mikrotým vytváříme. V praxi to znamená, že každý klient u nás dostane k dispozici tým lidí svým potřebám na míru. Dostává od nás tedy vždy stoprocentní servis. Členové mikrotýmu se také mohou rozhodnout, jestli vůbec chtějí projekt dělat a jestli klientovi dokážou pomoct. V Betteru jsme připraveni klientovi pomoct s jakýmkoliv problémem, vytvořit pro něj v podstatě cokoliv. Zároveň ale nevěříme, že existuje univerzální řešení. Vytváříme tedy průběžné prototypy, které během projektu s klientem upřesňujeme a schvalujeme. Tato forma velmi úzké, interaktivní spolupráce je pro nás velmi důležitá a je zároveň výhodná pro klienta, který má v kterémkoliv momentu přehled o tom, jak to s jeho marketingem vlastně vypadá. Stává se de facto také členem týmu.
V procesu rebrandingu získal Better novou brand essence: bigger picture v digitálním světě. Co si pod tím máme představit?
Klienti k nám obvykle přijdou s konkrétním cílem, kterým je například nábor zaměstnanců. My pro ně nejprve vypracujeme strategii a pak propojíme naše služby tak, abychom se ke stanovenému cíli dostali. SEO, PPC, analytika – nic z toho neděláme odděleně, všechno se snažíme propojit tak, aby klient získal řešení na míru a dostal se ke svému cíli. Po celou tu dobu je klient součástí procesu, vše průběžně schvaluje a vzájemně si upřesňujeme další postup.
Soustřeďuje se teď Better na jinou cílovou skupinu klientů?
Definovali jsme si, pro koho pracujeme a pro koho chceme pracovat. Z tohoto důvodu jsme nepokračovali v rozšiřování služeb u některých klientů.
Došlo i k personálním změnám?
Někteří lidé se neztotožnili se změnou, ti bohužel z firmy museli odejít. V Betteru zůstal tým lidí, kteří se s novými hodnotami firmy plně ztotožňují, v posledním roce jsme přijali i několik nových specialistů, konzultantů a projektových koordinátorů.
Proces rebrandingu je téměř u konce, jaké jsou vaše plány do budoucna?
Rádi bychom vyleštili započaté procesy a dáme si záležet na tom, abychom rebranding opravdu dotáhli do zdárného konce. Začali jsme mnohem víc řešit kreativu, ve které se chceme neustále zlepšovat a nadále se posouvat od výkonnostního digitálního marketingu ke komplexním službám. V krátkém horizontu se dále chceme zaměřit na oblast vzdělávání našich klientů. Připravujeme pro ně nabídku školení, která povedou naši specialisté. Máme za sebou pilotní projekt, který nás motivoval k tomu, abychom se na tuto oblast zaměřili víc.
Stanislav Pluháček, generální ředitel, Better Marketing
V brněnské agentuře Better Marketing začínal jako projektový koordinátor, od července 2015 je generálním ředitelem. Stále příležitostně vytváří strategie pro klienty, ostatně strategický marketing ho baví ze všech disciplín nejvíc.
„Uvědomujeme si ekonomickou realitu trhu a rozhodli jsme se dál nesoustřeďovat čas a energii na klienty, kteří nejsou ochotni do svého marketingu investovat. To neznamená, že bychom si vybírali pouze klienty s velkým rozpočtem. Nehledíme jen na čísla. Nicméně abychom mohli klientovi efektivně pomoci, musíme mu věnovat určité množství času a navrhnout pro něj řešení, které mu opravdu pomůže,“ říká Pluháček.