Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rekola s novým investorem uvedou letos inovace. Do marketingu zapojí správu měst

Službu sdílení růžových kol čekají letos největší změny od jejího startu v roce 2013. Projekt podpořil fond Spread Capital s investicí v řádu desítek milionů korun. Za fondem stojí Ondřej Fryc, mimo jiné zakladatel skupiny Mall.cz. „Rekola pro nás představují ideální investici: je to inovativní produkt, který prospívá společnosti, a je to skvělý tým s velkými ambicemi,“ zdůvodnil rozhodnutí Ondřej Fryc. Peníze přivedou projektu stovky nových kol, umožní lepší dostupnost a sledování pomocí GPS, jednorázové výpůjčky a další inovace. Od března znovu vyjedou kola v ulicích pěti měst ČR: Prahy, Brna, Českých Budějovic, Olomouce a Teplic.

Levněji než ve Vídni

Na rozdíl od podobných bikesharingových služeb v evropských metropolích Rekola mají šetřit desítky milionů z dotací a rozpočtů měst. Používají totiž hybridní, a tím pádem levnější systém, kdy neinstalují stovky speciálních stojanů, nýbrž využívají již vybudovanou cyklistickou infrastrukturu. Postupně zavádí virtuální stojany ve smyslu internetu věcí, tedy místa, kde uživatelé mohou kolo odemknout či zamknout. Lokalitou pro vracení a půjčky tak budou existující stojany u stanic metra či zastávek MHD, ale i oblíbené kavárny nebo knihovny.

Podle Vítka Ježka, zakladatele a ředitele Rekola.cz, si postupem času nachází k bikesharingu cestu i věkově starší skupina. Marketingový plán na podporu Rekol v těchto dnech vzniká, rozpočet se bude pohybovat v řádu stovek tisíc korun.

Reklama
ČEZ

„S různými městy jsme v jednání ohledně jejich přesného zapojení a marketingová spolupráce je jedním z relevantních bodů této spolupráce,“ dodává Ježek. Influencery Rekola přímo neoslovují, ale objevila se loni v listopadu například ve videu youtuberky Teri Blitzen.

Rekola přinášejí městu data

Investor chce zároveň zdůraznit i společenskou roli bikesharingu. Rekola se dělí s městy o svá data z provozu, např. s Brnem, Olomoucí a s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy. A města zase mohou poskytnout cenná data pro bikesharing, například Praha poskytuje informace o návaznosti na spoje MHD a zajištění kol v oblastech s vysokou koncentrací pracovních míst.

Podle dat projektu počet jízd růžových kol v loňském roce překročil 94 000, z toho v Praze bylo výpůjček téměř 55 000. Na vrcholu sezony 2017 se počítá celkem se 750 koly, v samotné Praze by jich mělo být až 450. Jinou než růžovou verzi svých dopravních prostředků Rekola nechystají, sice možná odrazuje některé muže, zároveň však i zloděje.

V metropoli, konkrétně v Karlíně, působí ještě projekt Home Port Praha, kde si lze kolo půjčit u speciálních stojanů, nutná je registrace a zaplacení zálohy. Na bázi půjčovny (elektro)kol či koloběžek fungují dále služby PRE kola, City Bike Prague, E-kolo.cz, Atombike a Půjčovna kol ČD Bike.

Na růžová kola usedají studenti, manažeři i cestující se psy.
Foto: Rekola.cz

S kluzáky Rekol si lze užít zimní radovánky třeba na pražské Parukářce, loni o čarodějnicích byla k zapůjčení růžová košťata.
Foto: Rekola.cz

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)