Minulý rok v Česku vznikla Asociace content marketingu a v tuzemsku se konají rovnou dvě soutěže v této oblasti: Fénix content marketing a Zlatý středník. To potvrzuje, že content neboli obsahový marketing získává na síle.
„Content marketing je disciplína, která marketérovi umožňuje navázat vztah se zákazníkem tím, že mu nabídne obsah, který ho bude zajímat. Značka volí tuto formu komunikace, pokud chce kolem sebe vytvořit komunitu lidí, zvýšit povědomí o značce nebo zajistit větší prodeje,“ shrnuje content specialistka Lucie Slunčíková.
Formy content marketingu mohou být psané, mluvené, obrazové, grafické, filmové nebo eventové. Podle Marka Slezáka, ředitele agentury Boomerang Communication, tvoří základní kategorii tzv. editoriální content marketing.
Do něj patří firemní magazíny, obsah webových stránek nebo sociálních sítí, newslettery, blogy, výroční zprávy, brožury a tutorialy. Dále do content marketingu spadají i širší disciplíny, jako jsou aplikace, hry, push-notifikace, ale i eventy, tedy festivaly nebo happeningy. Také sem lze zařadit i spolupráce s influencery na sociálních sítích.
Díky obsahu může firma komunikovat příběhy spojené s produktem firmy atraktivní formou. Může také vytvářet obsah, jehož primárním cílem sice není prodej, ale je atraktivní pro cílovou skupinu.
Učte se od Vodafonu nebo Wooxu
„Kvalitní obsah na webových stránkách je nezbytný pro to, aby se webová stránka dlouhodobě umisťovala na předních příčkách vyhledávačů,“ tvrdí SEO specialista Václav Veselka.
Jeho slova potvrzuje i vedoucí content oddělení digitální agentury H1 Lucie Štěrbová. Spousta jejích klientů si uvědomuje přínos kvalitního obsahu pro návštěvnost webových stránek. Část firem se pak netradičním, originálním obsahem snaží odlišit, vybočit z řady.
Nutno dodat, že content marketing patří mezi dlouhodobé marketingové strategie a na rozdíl například od PPC reklam nepřináší okamžité prodeje. Úskalí využívání content marketingu popisuje v e-booku Jak na obsahový marketing Josef Řezníček, zakladatel agentury Včeliště: „Tento druh propagace je velmi náročný na realizaci a musí být dobře naplánovaný. Mnohem důsledněji než krátkodobé formy marketingu, jelikož výstupy z něj lze dohledat i po dlouhé době.“
Podle Marka Slezáka z Boomerang Communication dělají content marketing v českém prostředí dobře Vodafone, Českomoravská stavební spořitelna, Volkswagen, Škoda nebo Red Bull.
Lucie Štěrbová chválí facebookový kanál Českého olympijskýho týmu a firmy Woox a Mixit. „Výborně s obsahem pracuje i biatlonistka Gábina Koukalová, která dokáže přirozeně propojit svůj vlastní obsah se zmínkami sponzorů,“ dodává.
Firma Vodafone tvoří od roku 2004 tištěný magazín Čilichili. Oblíbená je i jeho webová forma.
Foto: Vodafone