Česká edice zpravodajského magazínu Newsweek, jehož licence patří globální organizaci IBT Media, vydržela na trhu jen čtrnáct měsíců. Vydavatel tuzemské verze časopisu, společnost MediaRey SE, prodej zastavil z důvodu nedostatečného zájmu čtenářů.
Prodaný náklad Newsweeku, který nebyl standardně ověřován ABC, se podle neoficiálních informací pohyboval spíše v nízkých tisících kusů. Velkoryse pojatý časopis se tedy nevyplácel. „Čísla jsou neúprosná, výnosy neodpovídají vynaložené energii,“ vysvětloval rozhodnutí vydavatelství jeho spolumajitel Erik Conrad. „Bohužel se nepodařilo naplnit ekonomické cíle, časopis nezískal na trhu takový podíl, jaký bychom si představovali,“ dodal.
Zájem čtenářů nepovzbudila ani výměna šéfredaktora a úprava obsahu. Do srpna minulého roku časopis vedl Jiří Nádoba, který připravil koncept české edice. Následně ho vystřídal Ondřej Formánek. Většinu textů připravovala česká redakce, z americké verze časopisu pak byla přebírána zhruba třetina článků.
Časopis ještě během svého krátkého života stihl získat ocenění Objev roku 2015. „Newsweek mi připomíná, jak těžkou práci máme, když prodáváme lidem časopis za 60 korun. Doufám, že se tu objevíme i příští rok, nejspíš ale v jiné kategorii,“ řekl tehdy Petr Šimůnek, šéfredaktor spřízněné české edice Forbesu ze stejného vydavatelství.
Nabídka předplatného byla aktivní ještě začátkem prosince. Se všemi předplatiteli se MediaRey vyrovná.
Na obálce prvního čísla se usmíval teplický radní Dominik Feri. Obálku zrcadlila i reklamní kampaň k uvedení magazínu na trh.
Foto: MediaRey SE