Jak uspět na sociálních sítích? To je otázka, na kterou hledal v knize Tak jsme lajkovali odpověď politik, student práv a facebookový bavič Dominik Feri.
Kniha s podtitulem Kterak přiložit prst na tep doby může marketérům ukázat pohledy lidí, kteří práci se sociálními sítěmi „zmákli“. Feri v ní zpovídá na čtyři desítky českých osobností, které tvoří současnou facebookovou „šlechtu“. Jedná se o široké spektrum lidí, kteří dokázali plně využít potenciál internetu k prosazení sebe a svých nápadů.
Některé Feriho otázky jsou pochopitelné, i když nepříliš invenční. Třeba když se svých respondentů opakovaně ptá, jak se jim na sítích podařilo uspět nebo jak vidí jejich budoucnost.
Jiné zase překvapí svou absurditou. Například dotaz na herce Lukáše Hejlíka, který s projektem Listování popularizuje literaturu napříč Českou republikou: „Nebylo by snazší a účelnější ji propagovat například pomocí YouTube?“ ptá se Feri.
Své nikoliv nezajímavé názory na dobu digitální v publikaci sdělují třeba novinář Filip Horký, náš pravidelný přispěvatel Jakub Horák nebo bulvární novinář Pavel Novotný. Další téma rozhovorů se týká toho, zda lze v dnešním světě uspět bez přítomnosti sociálních sítí. „My, co neprodáváme obří náklady, tak aspoň exhibováním na síti přiživujeme povědomí o své práci,“ odpověděla spisovatelka Pavla Horáková.
Knihu se vyplatí přečíst nebo přinejmenším prolistovat. Ovšem co nejdříve. Když budete otálet, nemusíte si vzpomenout, co znamenala kauza Mastercard a rodina Třeštíkova, jak přesně probíhaly americké volby nebo komu dělal předvolební kampaň Marek Prchal.
„Nebylo by snazší a účelnější ji propagovat například pomocí YouTube?“ ptá se Feri.