Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kdo ví, na čí straně je v kauze BMW pravda. Spousta lidí v tom ale má jasno. Tyhle rychlé soudy podpořila špatně vedená krizová komunikace

Milovníci internetových aférek dostali dárek necelý týden před Štědrým dnem. Dění kolem údajné spolupráce youtuberů a dealera vozů BMW bavilo obyčejné lidi i marketingové odborníky až do Nového roku. Pravdy se jen tak nedopátráme. Něco si z toho odnést ale stejně můžeme…

První poučení zní „nepodceňujte youtubery“. Carrie Kirsten věnovala svému novému vozu dvě videa s celkovou sledovaností přes 900 tisíc. TVTwixx a Freescoot, které vypustily do světa mailovou korespondenci s úsměvnými podmínkami spolupráce, jsou dohromady za milionem zhlédnutí. K věci se vyjádřili i FattyPillow, jehož reakce měla 470 tisíc zhlédnutí, Peeetaaa s 255 tisíci zhlédnutí a řada dalších. Sledovanost těchto reakčních videí dělá další stovky tisíc zhlédnutí.

Češi mají aféry rádi a na sociálních sítích se jim daří. Aktuálně nikdo nedokáže říci, na čí straně je pravda. I přesto má spousta lidí jasno, jak to bylo doopravdy a kdo je ten špatný. Internetem se informace šíří závratnou rychlostí a uživatelé internetu inklinují ke stejně rychlým závěrům. Ze sociálních sítí pak kauza přešla do mainstreamových médií a z virtuálního prostoru i do reality.

Reklama
ČEZ

Špatně vedená krizová komunikace ze strany dealera automobilů, který se k věci vyjadřoval jen minimálně, pak výše zmíněné rychlé úsudky jenom podpořila. Zasáhnout poté museli až odborníci, kteří na vlastní pěst hledali díry v prezentovaných důkazech. Jejich postřehy se však dostaly jen ke zlomku čtenářů, kteří se o věc zajímali hlouběji.

Dále: dealer rovná se značka. Ačkoliv se vše týkalo zaměstnance lokálního dealera německé automobilky, spousta lidí si mezi tyto dva subjekty dala rovnítko. Až bude BMW v budoucnosti řešit, kdo bude v ČR prodávat jejich vozy, divil bych se, kdyby na přetřes nepřišla i tahle vánoční aféra s youtubery. Prodeje asi neutrpí, ale prestiž ano.

Výsledné ztráty budou nakonec nulové. Veškeré dění může vypadat sebehůř, ale na celou kauzu se stejně za pár týdnů zapomene a prodeje značky to u nás výrazně neomezí. V tomto ohledu ještě není spotřebitelská angažovanost v Česku na úrovni té, kterou najdeme za oceánem, kde by podobné problémy mohly značce zlomit vaz.

Lukáš Bašta, head of content, The Hive

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)