Reklama
Megaboard

Grafický designér není markeťákův nepřítel, ale spojenec

Pracuje se vám dobře s vaším designérem? Pokud ano, blahopřeji. Co když si občas musíte v kuchyňce trošku zanadávat, v jakém to žijete absurdistánu? Mám pár tipů z druhého břehu komunikace.

Jakou roli má markeťák v agenturním životě designéra? Jako tvůrce kampaní a strategií mu zadává práci. Může se stát taky jeho noční můrou, protože nedostatečné zadání dokáže negativně ovlivnit celý průběh projektu. Pozná se podle toho, že nemá cíl, proces nebo způsob vyhodnocování. Pak se role designéra smrskne na „udělej to hezké“ a naše práce je hodnocena podle toho, zda se zrovna líbí, či nelíbí. Místo analytiky a testování přijde na řadu subjektivní názor a ego, výsledek vůbec nemusí sloužit uživatelům produktu/služby.

Pracovala jsem na hudebním portálu pro muzikanty a jejich fanoušky. Zadání bylo vágní a založené na porovnání se s konkurencí. Projekt za celý vývoj neviděl jediného reálného uživatele a po jeho finalizaci, přestože se majitelům moc líbil, ho stejně moc lidí nepoužívalo. Pokud by bylo cílem, aby se web líbil klientovi, tak jsme měli splněno. Jestliže však cílem mělo být, aby ho uživatelé nadšeně používali – a tím generovali zisk -, tak to byl velmi drahý neúspěch. Mezi pár dalších zdrojů třenic patří například (ne)dodání podkladů: vypadá to zdánlivě jako banalita, ale texty, fotografie či logo skutečně dost často v dodaných materiálech chybí. Buď pak my grafici uháníme vás či klienta, nebo je musíme sami dopsat, najít a překreslit. Někdy se také stane, že zpětná vazba na naši práci není jednotná a názory si protiřečí. My si pak můžeme maximálně tak hodit mincí, abychom se rozhodli, čím se přesně řídit. Dobrým řešením jsou jasně stanovené role, kterým pak feedback podléhá.

Shrnuto a podtrženo: využívejte svého designéra naplno. Nečekejte s jeho zapojením na chvíli, kdy je potřeba něco líbivě obarvit, ale myslete na něj už při projektové přípravě. A nezapomeňte se na začátku zeptat: „Co bude potřeba?“ S dobrým designérem to znamená lepší výsledek a uspokojivější spolupráci.

Adriána Rybárová, experience designer, Rada Building

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále