Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Finanční poradenství již využila polovina

Zhruba polovina (51 %) internetové populace již využila nezávislé finanční poradenství. Častěji jde o střední věkové kategorie (30-44 let) a vysokoškolsky vzdělané lidi. Téměř každý druhý ze současných uživatelů hodlá vyhledat finančního poradce znova i v budoucnu. Typické je spíš využití stejného poradce opakovaně než jejich střídání. Více než čtvrtina (28 %) respondentů tuto službu zcela odmítá. Předmětem poradenství je nejčastěji životní pojištění (54 %), pojištění obecně (domácnosti, auta atd., 51 %) a obecné zhodnocení finanční situace a doporučení změny (36 %). Část klientů uvádí i důchodové pojištění (30 %) a získání hypotéky nebo její refinancování (27 %). Lidé s VŠ vzděláním a muži se také zajímají o investice do cenných papírů, akcií a podílových fondů. Podnětem ke schůzce s poradcem je častěji jeho vlastní iniciativa (50 % případů) než samotné rozhodnutí potenciálního klienta (44 %). V obou případech ale hraje důležitou roli doporučení známé osoby, která již schůzku absolvovala. Ve výsledku je většina se službami poradce spokojena (66 %). Oceňována je profesionalita, odborné řešení problému a lidský přístup. Nespokojení pak kritizují nepříliš vhodné chování a nekompetentnost.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)