Zhruba polovina (51 %) internetové populace již využila nezávislé finanční poradenství. Častěji jde o střední věkové kategorie (30-44 let) a vysokoškolsky vzdělané lidi. Téměř každý druhý ze současných uživatelů hodlá vyhledat finančního poradce znova i v budoucnu. Typické je spíš využití stejného poradce opakovaně než jejich střídání. Více než čtvrtina (28 %) respondentů tuto službu zcela odmítá. Předmětem poradenství je nejčastěji životní pojištění (54 %), pojištění obecně (domácnosti, auta atd., 51 %) a obecné zhodnocení finanční situace a doporučení změny (36 %). Část klientů uvádí i důchodové pojištění (30 %) a získání hypotéky nebo její refinancování (27 %). Lidé s VŠ vzděláním a muži se také zajímají o investice do cenných papírů, akcií a podílových fondů. Podnětem ke schůzce s poradcem je častěji jeho vlastní iniciativa (50 % případů) než samotné rozhodnutí potenciálního klienta (44 %). V obou případech ale hraje důležitou roli doporučení známé osoby, která již schůzku absolvovala. Ve výsledku je většina se službami poradce spokojena (66 %). Oceňována je profesionalita, odborné řešení problému a lidský přístup. Nespokojení pak kritizují nepříliš vhodné chování a nekompetentnost.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.