Reklama
Megaboard

Čeští mileniálové zatím na televizi nezanevřeli. Tráví s ní téměř dvě hodiny denně

Generace Y, anglicky označovaná také jako „millenials“, tráví sledováním televize stále méně času. Pokles sledování televize koreluje se zvyšující se nabídkou služeb placeného videoobsahu. Vyplývá to ze studie, kterou publikovala mediální agentura MEC.

Průměrná denní doba sledování televize u lidí generace Y (mladí lidé ve věku 13-29 let) poklesla v různých zemích střední a východní Evropy o tři až 13 procent. Podobný pokles byl i mezi těmi, kteří uvedli, že se na televizi dívají každý den.

Generace Y se platbě za obsah nebrání

Data za Českou republiku vykazují tříprocentní pokles průměrné denní sledovanosti a jde o pokles z celého regionu nejnižší. Generace Y v ČR tráví denním sledováním televize 101 minut. Z průzkumu VideoTrack polské pobočky MEC vyplynulo, že generace Y tvoří jedinou skupinu diváků, pro kterou je první volbou po příchodu ze školy nebo z práce placený videoobsah. Ostatní skupiny diváků stále preferovaly tradiční televizní kanály.

Nejvíce času věnují v regionu střední a východní Evropy televizi zástupci maďarských mileniálů. Nejméně mladí Litevci.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále