Generace Y, anglicky označovaná také jako „millenials“, tráví sledováním televize stále méně času. Pokles sledování televize koreluje se zvyšující se nabídkou služeb placeného videoobsahu. Vyplývá to ze studie, kterou publikovala mediální agentura MEC.
Průměrná denní doba sledování televize u lidí generace Y (mladí lidé ve věku 13-29 let) poklesla v různých zemích střední a východní Evropy o tři až 13 procent. Podobný pokles byl i mezi těmi, kteří uvedli, že se na televizi dívají každý den.
Generace Y se platbě za obsah nebrání
Data za Českou republiku vykazují tříprocentní pokles průměrné denní sledovanosti a jde o pokles z celého regionu nejnižší. Generace Y v ČR tráví denním sledováním televize 101 minut. Z průzkumu VideoTrack polské pobočky MEC vyplynulo, že generace Y tvoří jedinou skupinu diváků, pro kterou je první volbou po příchodu ze školy nebo z práce placený videoobsah. Ostatní skupiny diváků stále preferovaly tradiční televizní kanály.
Nejvíce času věnují v regionu střední a východní Evropy televizi zástupci maďarských mileniálů. Nejméně mladí Litevci.