Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Anketa: Co přinese vašemu oboru rok 2017?

Jaké trendy letos očekávají odborníci na komunikaci, PR nebo digitální média? Kromě voleb bude všechno on-line.

 

Pavla Nýdrle, ředitelka, Nydrle

Pokračující růst reklamních investic dál potlačí cenu on-line médií nahoru. Efektivita kampaní tak bude ještě více závislá na práci s daty a kvalitní kreativě. Druhým trendem je pak rozšiřování působnosti agentur o roli konzultantů.

Jan Binar, managing director, McCann Prague

Internet vítězí na plné čáře. Týká se to i skupin lidí, kteří dosud otáleli. Skrze internet se začíná prodávat i zboží a služby, které byly předtím doménou kamenných obchodů, například boty či potraviny. To bude akcelerovat přechod na přímou komunikaci, dialog, autentický obsah v reálném čase. Také poroste využití umělé inteligence a dat. Další zlepšování datových služeb operátorů a jejich větší dostupnost umožní využívat stále náročnějších formátů ve skutečně masovém měřítku. Fragmentace médií povede k ještě větší poptávce po silných autentických příbězích, které dokážou strhnout pozornost a představivost lidí.

Reklama
MMcite

Petr Andrýsek, ředitel, Socialsharks

Data-driven obsah, obsah tvořený na datovém základě. Redakční plány budou muset přestat vypadat jako kalendáře a začít se více podobat grafům.

David Růžička, ředitel, GetBoost

Stále více značek bude do své komunikační strategie přidávat nové kanály, které jim umožní vést s jejich zákazníky dialog a nabídnou jim přidanou hodnotu. Budou chtít vlastnit svá média a místo investice do nákupu mediálního prostoru budou investovat do něčeho, co jim bude přinášet hodnotu ještě dlouho po zaplacení.

Barbora Šumanská, ředitelka sociálních médií, Ogilvy

Roboti a virtuální realita budou žít s námi. Videa budou nadále nejdůležitějším obsahem, přičemž 360° videa budou vysílána živě. Část roku 2017 určitě strávíme ve virtuální realitě. Boti na messengerech za nás povedou komunikaci se zákazníky.

Jana Bačová, marketingová ředitelka, Pepa.cz

Celý koncept akčních nabídek je stále funkční, ale důležitá je reakce na změnu chování lidí. Ti jsou schopni čím dál více utrácet a je vidět, že sleva není to klíčové, proč náš portál navštěvují. Je nutné neusnout na vavřínech a zákazníky si hýčkat a stále je překvapovat – a to v tomto roce máme v plánu dodržet.

Ondřej Obluk, group managing director, Ogilvy

Sbližování a prolínání jednotlivých disciplín, budou mizet hranice mezi reklamou, digitálem a médii. Stejný trend odhaduji v oblasti PR, sociálních sítí a obsahu.

Martin Klčo, managing director, Leo Burnett

Práce s influencery bude mnohem sofistikovanější a lépe propojená s celkovou engagement strategií značek. Rok 2017 bude také začátkem zásadnější diferenciace mezi schopnostmi, způsobem práce a také zaměřením dosud celkem univerzálních fullservisových agentur.

Gilles Bérouard, generální ředitel, Havas Prague

Vstup do takzvané post-truth society neboli postpravdivé společnosti. Již není důležité, kde přesně je pravda, ale kdo, jak efektivně a jak rychle dokáže svoji verzi sdílet s co největším počtem lidí. Trendem bude i snaha velkých společností, médií a sociálněmediálních platforem najít nástroje, jak se nástupu tohoto trendu bránit, jak na něj upozorňovat a jak ho postupem času otupit.

Milan Hejl, managing partner, AMI Communications

Čekají nás (hnusné) předvolební kampaně. Jsem zvědavý, co nového naše kandidáty naučí zahraniční poradci, kteří se již začínají slétat. Studenti politického marketingu budou mít spoustu zajímavého materiálu, praktici slušně vydělají a občané to budou muset nějak přežít.

Daniel Grunt, ředitel nových médií, FTV Prima

Hybridní televize HbbTV bude dále nabírat na síle a významu. Očekáváme, že do roku 2020 bude mít hybridní televizi přes 2,4 milionu domácností. K HbbTV se přidá práce s daty, ideálně s daty napříč obrazovkami (televize, počítač, mobil). To je spojení, které bude v následujících letech formovat televizní byznys nejvíce.

Václav Pavelka, managing partner, Native PR

Volební kampaň před parlamentními volbami. Pokračující utahování šroubů legislativní regulace byznysu (i života lidí) a s tím související ovlivňování veřejného mínění. A možná se Jaromír Jágr konečně ožení…:-)

Petr Majerik, konzultant, media coach

Trh promění práce s daty, personalizace, behaviorální cílení, nativní reklama, programatika, video, mobily.

Petr Jelínek, client service director, Business Factory

Na Facebooku budeme řetězcům propojovat off-line data o nákupech s jejich on-line daty a daty Facebooku. Podle výsledku pak budeme optimalizovat kampaně v reálném čase. Bude to obří skok v marketingu.

Zuzana Záhorová, innovation and engagement lead, MEC

Optimalizace televizně-digitálních kampaní. Fakt, že lidé konzumují audiovizuální zábavu v různém čase a na rozdílných zařízeních, je nepopiratelný. Tomu je potřeba přizpůsobit mediální plánování a je nutné tento jev umět změřit a integrovat.

Dita Stejskalová, managing partner, Ogilvy PR

Dlouhodobým trendem, který získá na důležitosti, je logický požadavek klientů na jasnou návratnost prostředků investovaných do PR. Nejde jenom o efektivitu řešení, ale také o schopnost ji měřit (třeba prostřednictvím sociálních sítí) a prokázat jeho způsobilost ovlivnit obchodní výsledky.

Foto: Archiv firem

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)