Pražský dopravní podnik uzavřel tendr na pronájem reklamních ploch v autobusech městské hromadné dopravy. Tendr se týkal ploch na 300 autobusech a podle serveru Lidovky.cz ho vyhrála společnost BigBoard. Dopravní podnik však smlouvu nesmí uzavřít. Do věci zasáhl soud, který na návrh firmy Rencar vydal předběžné opatření. Dopravce nyní nesmí uzavřít smlouvu s třetí stranou a musí umožnit Rencaru plochy provozovat. „Proti nařízenému předběžnému opatření podáme odvolání,“ uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. „S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750 korun za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle dvacet let staré smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 korun za jeden reklamní nosič ročně,“ řekl agentuře ČTK vedoucí marketingu a komunikace pražského dopravního podniku Josef Voltr. Předběžné opatření kvůli autobusům následuje jen nedlouho po jiném předběžném opatření, které se pro změnu týkalo tramvají. Pražský dopravní podnik se dlouhodobě pře se společností Rencar o platnost smlouvy z roku 1997, která byla uzavřena do roku 2031. Dopravce ji považuje za nevýhodnou a neplatnou. V této věci ale soud ještě nerozhodl.
V reklamě v pražské MHD jde o desítky milionů korun ročně. Dopravní podnik tvrdí, že by výnosy mohly být mnohem vyšší, než kolik dostává od Rencaru.