3. Triky se slevami inspekce v podstatě netrestá

Za loňský rok obdržela Česká obchodní inspekce 1650 podnětů od zákazníků, kteří si stěžovali na klamavé slevy. Ke kontrole a následným trestům ale podle Hospodářských novin z nich využila jen zlomek, přestože řada českých e-shopů v rámci sezonních výprodejů přikrášlovala slevy. Prodejci tak využili nepřesné definice zákonných pojmů, jako je „původní“ cena. Například e-shop Alza.cz lákal nakupující na parfém se slevou 76 procent z původních 2450 korun. Pokud by ale „původní“ cena reálně reflektovala nabídku na trhu, byla by třetinová. E-shopy se obviněním brání tvrzením, že se obvykle jedná o ceny doporučené distributorem nebo výrobcem zboží.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)