2. Lidl čelil na Facebooku rasistickým komentářům

Leták Lidlu vzbudil na sociálních sítích debatu. Některým fanouškům se nelíbil model tmavé pleti, který se v letáku obchodního řetězce objevil. Někteří z nich dokonce vyhrožovali tím, že „kvůli modelům negroidního typu“ přestanou v Lidlu nakupovat. Řetězec, který se o své sociální sítě stará sám, zareagoval okamžitě. V reakci na jeden z komentářů uvedl: „Žijeme v Evropě v 21. století, kde spolu soužijí různé rasy. A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly.“ Podle vyjádření Lidlu se s takovou mírou rasismu zatím společnost nesetkala. Kauzy využily i další firmy. Alza nabízela album Karla Černocha za jednu korunu. Bezmála třicet tisíc reakcí získal na Facebooku post Jägermeisteru s „černým panákem“ destilátu.

Model tmavé pleti pobouřil některé zákazníky řetězce Lidl. S takovou mírou rasismu se prý německý obchodní řetězec v Česku zatím nesetkal.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-46

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-46

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Nová vizuální identia APRA
Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?

MAM Exkluzivně v časopise

Dimitrij Savvakos, Ogilvy Greece
Olympijská kolekce 2026
Vít Kolář s prezidentem Pavlem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Fabini
email_profi_1980x720
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Fabini
email_profi_1980x720