Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

1. Reklamní trh narostl na 80 miliard, TV rekordní

Společnost Nielsen Admosphere zveřejnila výsledky monitoringu reklamy za loňský rok. Nejvíc peněz zadavatelé investovali do televizních kampaní: ceníková hodnota umístěné reklamy dosáhla rekordních 42,4 miliardy korun. „Reklamnímu trhu se v loňském roce podle očekávání dařilo. Ceníková hodnota využitého mediálního reklamního prostoru přesáhla 80 miliard korun,“ okomentoval výsledky obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica. Trh ve srovnání s předchozím rokem rostl o 13 procent. U televize byl nárůst ještě vyšší, polepšila si skoro o pětinu. „Společně s hrubými investicemi rostl také počet odvysílaných komerčních sdělení i souhrnný reklamní čas,“ dodal Hynčica. Druhý největší růst vykázalo rádio, meziročně o 10,4 procenta na výsledných 7 miliard Kč. Dařilo se také tisku, kde ceníková hodnota reklamy dosáhla 19 miliard oproti 17,8 miliardy v roce 2015. Trh s venkovní reklamou představoval 5,2 miliardy korun. Trojici největších inzerentů tvoří Procter & Gamble, Alza a Lidl. Reklamní prostor společnosti Procter & Gamble představoval 1,4 miliardy korun v ceníkových cenách, o 43 procent víc než v roce 2015. U Alzy šlo o 1,2 miliardy, v případě Lidlu o 1,1 miliardy. V první desítce jsou dále Unilever, Tesco, Henkel, O2, L’Oréal, Nestlé a Ferrero. Unilever je jediný zadavatel, u kterého hodnota reklamního prostoru výrazně klesla, o třetinu. Monitoring zahrnuje tradiční mediatypy, výsledky internetové reklamy budou jako obvykle vydány v únoru.

Zeleného mimozemšťana nešlo přehlédnout, byl úplně všude. Alza za reklamu utrácela ve velkém.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)