Společnost Nielsen Admosphere zveřejnila výsledky monitoringu reklamy za loňský rok. Nejvíc peněz zadavatelé investovali do televizních kampaní: ceníková hodnota umístěné reklamy dosáhla rekordních 42,4 miliardy korun. „Reklamnímu trhu se v loňském roce podle očekávání dařilo. Ceníková hodnota využitého mediálního reklamního prostoru přesáhla 80 miliard korun,“ okomentoval výsledky obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica. Trh ve srovnání s předchozím rokem rostl o 13 procent. U televize byl nárůst ještě vyšší, polepšila si skoro o pětinu. „Společně s hrubými investicemi rostl také počet odvysílaných komerčních sdělení i souhrnný reklamní čas,“ dodal Hynčica. Druhý největší růst vykázalo rádio, meziročně o 10,4 procenta na výsledných 7 miliard Kč. Dařilo se také tisku, kde ceníková hodnota reklamy dosáhla 19 miliard oproti 17,8 miliardy v roce 2015. Trh s venkovní reklamou představoval 5,2 miliardy korun. Trojici největších inzerentů tvoří Procter & Gamble, Alza a Lidl. Reklamní prostor společnosti Procter & Gamble představoval 1,4 miliardy korun v ceníkových cenách, o 43 procent víc než v roce 2015. U Alzy šlo o 1,2 miliardy, v případě Lidlu o 1,1 miliardy. V první desítce jsou dále Unilever, Tesco, Henkel, O2, L’Oréal, Nestlé a Ferrero. Unilever je jediný zadavatel, u kterého hodnota reklamního prostoru výrazně klesla, o třetinu. Monitoring zahrnuje tradiční mediatypy, výsledky internetové reklamy budou jako obvykle vydány v únoru.
Zeleného mimozemšťana nešlo přehlédnout, byl úplně všude. Alza za reklamu utrácela ve velkém.