Pořadatelé Cannes Lions, největší soutěže a festivalu reklamy na světě, oznámili, že zahájili příjem přihlášek do jeho soutěžní části s tím, že kladli zvýšený důraz na to, aby tento proces byl výrazně jednoduší a přehlednější než dřív. Do soutěže letos po delší době nepřibývají žádné nové hlavní kategorie, aby však tento festival komunikační kreativity stále reflektoval vývoj, ke kterému v branži dochází, byly udělány změny v podkategoriích některých z 24 hlavních soutěžních disciplín a kategorií. Současně organizátoři zveřejnili jména předsedů 16 porot, kterými bývají kreativní ředitelé a šéfové renomovaných komunikačních agentur. „Všichni členové z této elitní skupiny ví, jak rozpoznat výjimečnou kreativu, protože během své kariéry už do jednoho stáli za celou řadou oceněných projektů,“ pochvaluje si vybrané porotce Jose Papa, nový výkonný ředitel festivalu. Cannes Lions každým rokem roste a loni do soutěže přišlo rekordních 43 110 přihlášek. Loňský ročník byl pro českou reklamu díky agenturám Young & Rubicam a McCann Prague historicky zcela nejúspěšnější. Termín zasílání přihlášek do soutěže byl stanoven na 20. dubna, jak je však zvykem, bude jednou prodloužen. Přihlašovací proces by měl zjednodušit nový desetibodový formulář a pozměněné pokyny, které mají ujasnit, co porotci od přihlášek očekávají, což by měl být i zvýšený důraz na využití dat a technologií a brand experience. Festival se bude letos konat od 17. do 24. června.
„Při posuzování mě nejvíc ovlivní prvních třicet vteřin videopřihlášky,“ upozornila nedávno v Praze Kelsie Van Demanová, jedna z loňských porotkyň Cannes Lions.