Vánoční kampaně firem: romantická zasněžená města i čtyřminutový film z vlaku

Kromě Milky si památkově chráněné centrum města pro mezinárodní kampaň vybrala Coca-Cola, která mu věnovala několik úvodních sekund vánočního spotu, v nichž ho digitálně zasněžila a rozzářila. Velmi pozorný divák pak v prostřihu na osvětlenou ulici pozná, že se filmaři pohybovali i v Lounech. Štáb natáčel také v pražské městské části Nebušice.

externí video: Coca-Cola Vánoce 2016

Kaufland se pro změnu vydal na Liberecko. Režisér Michael Baumbruck „z lásky k Vánocům“ věnoval úvodní sekundu a půl večernímu záběru na vlak přejíždějící po viaduktu.

externí video: Kaufland: Vánoce 2016 (TV reklama)

Mobilní operátor Vodafone poslal svou reklamní rodinu v čele s Jiřím Vyorálkem na Vánoce do Mělníka. Rozdávání radosti pod kreativním vedením McCannu se natáčelo na přelomu října a listopadu.

Babička přijíždějící vlakem na Vánoce v reklamě na Chytrou síť O2 zůstala mrznout na nástupišti pražského hlavního nádraží, protože na ni rodina pro samou zábavu zapomněla.

Zpožděný zimní expres od H&M

Motiv cestování vlakem využil v mezinárodní reklamě od agentury Adam & Eve DDB i oděvní řetězec H&M. Téměř čtyřminutový film, který je určen i pro české zákazníky, vypráví příběh o skupině pasažérů ve vlaku, jimž cestu na svátky k příbuzným zkomplikuje špatné počasí a výluka na trati. Průvodčí jim proto uspořádá improvizovanou vánoční večeři v jídelním vagonu, u níž se všichni sejdou v oblečení z aktuální zimní kolekce.

externí video: Come Together – directed by Wes Anderson starring Adrien Brody – H&M

Agentura svěřila režii Wesu Andersonovi, jehož zřejmě nejznámějším filmem je Grandhotel Budapešť. Zkušený filmař dříve točil pro Hyundai, Stellu Artois nebo AT&T. Hlavní roli má Adrien Brody, držitel Oscara za snímek Pianista.

Lidl oslavuje ženy

S evropskou kampaní pro 26 zemí přišel obchodní řetězec Lidl. Její tváří je „šarmantní a současná“ Santa Clara jako „dárek všem ženám, které většinou o Vánocích nejsou středem pozornosti, ale které na nich mají lví podíl“. Se Santa Clarou se podle Lidlu mohou ztotožnit všechny moderní ženy, které chtějí stres z toho, že nebude všechno perfektní, hodit za hlavu a chtějí si vánoční pohodu užít společně s ostatními. Ústřední píseň nazpívala hamburská zpěvačka Emily Roberts.

Nejlepším dárkem k Vánocům jste přece vy sami. Děláme sice dobré mobily, ale na Vánoce je odložte a věnujte se svým blízkým, vzkazuje ve sváteční reklamě s Jaromírem Jágrem značka Huawei. To vše doplňuje alpské městečko.
Foto: Huawei

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia