Prakticky veškerá (97 %) internetová populace nakupuje alespoň někdy prostřednictvím e-shopů. Na internetu jsou lidé ochotni zakoupit hlavně (e-)knihy, CD/DVD, nářadí, mobil či domácí spotřebiče. Existují ale i druhy zboží, které by na e-shopu většina z nich nikdy nekoupila – nejčastěji jde o domácí zvíře, finanční produkt, potraviny, obuv a šperky. U oděvů a bot máme obavy hlavně o správnou velikost, u domácího mazlíčka zase klademe důraz na jeho původ a osobní kontakt s ním. Muži a mladí lidé do 29 let by častěji na internetu zakoupili jakékoliv zboží.
Pro tři čtvrtiny nakupujících je nákup na e-shopech zálibou (častěji pro ženy). Oceňují na nich zejména možnost nakupovat v klidu z pohodlí domova, velký výběr a dostupnost zboží, rychlost nákupu a možnost srovnávat ceny a parametry jednotlivých produktů. Mladí častěji hodnotí kladně jejich přehlednost a jednoduchost. Dvě pětiny pak přiznávají, že nákupem na internetu tráví větší množství času v rámci prokrastinace. Pouze po nezbytně nutnou dobu se na e-shopech zdržují hlavně lidé ve věku 45-59 let a vysokoškoláci.
Většina populace (83 %) nakupující na e-shopech zaznamenala na některém z nich věrnostní program, tři čtvrtiny jej i využívají. Více než polovina považuje tyto programy za zajímavější, než jsou programy nabízené v kamenných obchodech.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.