V Česku je národní automobilka Škoda spojena spíš s ledním hokejem. Ale mezinárodně se snaží oslovovat také komunitu kolem cyklistiky a etapového závodu Tour de France. Slouží k tomu internetový portál We Love Cycling.
„Komunikujeme s různými skupinami lidí, ať už jsou to bikeři, tátové od rodin nebo ženy, kterých je na našich stránkách mimochodem čím dál víc. Pro každého z nich připravujeme relevantní obsah,“ říká manažer projektu Josef Matějovič.
Anglicky psaný magazín vzniká v pražských kancelářích Škody Auto, má i francouzskou a polskou sekci.
Projekt vznikl v roce 2014 a věnuje se tématům od nejnovějších technologií přes lidské příběhy až po organizování cyklistických událostí.
Web má přes čtvrt milionu zobrazení měsíčně, jeho videa na YouTube nasbírala jen letos přes 9 milionů zhlédnutí. Silnou základnu má také na Facebooku a na Instagramu.
Na kolech ve Francii i na Barrandově
Nejúspěšnější projekt se letos vázal k Tour de France. Kampaň Meet the Vélo Family představovala 21 kreslených postaviček, které ilustrovaly různé typy cyklistů – od rekreačních přes amatéry až po profesionální cyklisty.
„Cyklistika není jen elitní záležitostí profesionálů, Škoda podporuje všechny cyklisty, nehledě na jejich motivaci k ježdění,“ vysvětluje Josef Matějovič. Postavičky figurovaly v tištěné reklamě, TV spotech i v digitálu.
Kampaň podle údajů Škody zasáhla téměř 16 milionů lidí. Více než 47 tisíc zájemců se účastnilo soutěže o možnost projet si v sedmičlenném týmu slavnou etapu v doprovodu paralympijského cyklisty Jiřího Ježka.
V listopadu se magazín spojil s jezdcem Martinem Dražilem. Video z Hroší lázně, betonové plastiky Josefa Klimeše na Barrandovském mostě, nasbíralo jen na Facebooku přes 900 tisíc zobrazení.
„Chtěli jsme spojit krásu disciplíny BMX Flatland s trochu zapomenutou architekturou. Hlavním cílem ale bylo ukázat, že sny si můžete plnit kdykoliv a kdekoliv,“ uzavírá Matějovič.