Místo čtyř kol dvě. Škoda píše o cyklistice

V Česku je národní automobilka Škoda spojena spíš s ledním hokejem. Ale mezinárodně se snaží oslovovat také komunitu kolem cyklistiky a etapového závodu Tour de France. Slouží k tomu internetový portál We Love Cycling.

„Komunikujeme s různými skupinami lidí, ať už jsou to bikeři, tátové od rodin nebo ženy, kterých je na našich stránkách mimochodem čím dál víc. Pro každého z nich připravujeme relevantní obsah,“ říká manažer projektu Josef Matějovič.

Anglicky psaný magazín vzniká v pražských kancelářích Škody Auto, má i francouzskou a polskou sekci.

Projekt vznikl v roce 2014 a věnuje se tématům od nejnovějších technologií přes lidské příběhy až po organizování cyklistických událostí.

Web má přes čtvrt milionu zobrazení měsíčně, jeho videa na YouTube nasbírala jen letos přes 9 milionů zhlédnutí. Silnou základnu má také na Facebooku a na Instagramu.

Na kolech ve Francii i na Barrandově

Nejúspěšnější projekt se letos vázal k Tour de France. Kampaň Meet the Vélo Family představovala 21 kreslených postaviček, které ilustrovaly různé typy cyklistů – od rekreačních přes amatéry až po profesionální cyklisty.

„Cyklistika není jen elitní záležitostí profesionálů, Škoda podporuje všechny cyklisty, nehledě na jejich motivaci k ježdění,“ vysvětluje Josef Matějovič. Postavičky figurovaly v tištěné reklamě, TV spotech i v digitálu.

Kampaň podle údajů Škody zasáhla téměř 16 milionů lidí. Více než 47 tisíc zájemců se účastnilo soutěže o možnost projet si v sedmičlenném týmu slavnou etapu v doprovodu paralympijského cyklisty Jiřího Ježka.

V listopadu se magazín spojil s jezdcem Martinem Dražilem. Video z Hroší lázně, betonové plastiky Josefa Klimeše na Barrandovském mostě, nasbíralo jen na Facebooku přes 900 tisíc zobrazení.

„Chtěli jsme spojit krásu disciplíny BMX Flatland s trochu zapomenutou architekturou. Hlavním cílem ale bylo ukázat, že sny si můžete plnit kdykoliv a kdekoliv,“ uzavírá Matějovič.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345