Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Má české zdravotnictví šanci na mediální pozornost?

České zdravotnictví je takovým malým otloukánkem našich politiků. Na Ministerstvo zdravotnictví právě nastoupil devatenáctý (!) ministr za posledních 23 let. Lékaři i zdravotní sestry se finančně podhodnocují, neustále musí brát přesčasy, zavaluje je přebujelá byrokracie a překážkám čelí i během vzdělávání. Není divu, že nakonec raději odcházejí do zahraničí. Jen vloni nám odešlo přes tisíc doktorů.

Jenže jak zdravotnický problém vnímá běžný čtenář? Sebelepší analýzy této vpravdě zoufalé situace přehlušuje každodenní příval zpráv o výrocích prezidenta nebo jeho mluvčího, o tom, kdo všechno na ně reagoval, případně o hádkách koaličních partnerů. Do toho jsme tu měli volby a čeká nás maraton dalších, včetně těch prezidentských… Problémy naše zdravotnictví má, ale nejsou vidět na první pohled. V čekárnách neumírají pacienti a nemocnice nám zatím nepadají na hlavu. To však neznamená, že by si běžný konzument médií neuvědomoval závažnost současného stavu.

V nedávné kampani „Zdravotnictví volá o pomoc“ jsme si to ověřili. Aby naše sdělení mezi všemi těmi informacemi o politice nezapadla, přidali jsme důraz na takzvaná nová média. Podle výzkumu agentury STEM díky nim naše volání zaznamenalo 78 procent dotázaných, 51 procent lidí navíc současnou situaci považuje za vážnou a nemyslí si, že jde o planý poplach či nátlak, 67 procent lidí věří, že se jich zmíněné problémy týkají. A toho všeho jsme dosáhli, aniž by se lékaři odhodlali k jakékoliv nátlakové akci, například ke stávce.

Reklama
Know

Alarmující stav samozřejmě naléhavěji dopadá na seniory. Ti jsou sice „poctivějšími“ čtenáři klasických médií, ale čím dál víc se začínají orientovat také v prostředí sociálních sítí. Dobře je to vidět na Facebooku. Až 12 procent jeho českých uživatelů je starších 55 let. Navíc zde sdílejí obsah daleko ochotněji než mladší generace. Ani ta ovšem není k problémům zdravotníků hluchá.

Na první pohled „nezajímavé“ a opakující se zprávy o dalších odchodech lékařů do zahraničí se nemusí utopit v pěně dní. Mediální prostor tu pro ně je.

Jakub Hrabovský, managing partner, Manage Social

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)