Za čtyři roky existence nasbírala videa Jirky Krále na 170 milionů zhlédnutí. A to je řeč pouze o YouTube. Další statisíce lidí oslovil Král na Instagramu, Facebooku, Snapchatu či na vlastním webu. Svého publika využil Jirka Král i v Křišťálové lupě, když své diváky vyzval, aby pro něj hlasovali. Výsledkem jejich snahy bylo nakonec první místo v kategorii One (wo)man show.
Někdejší účastník reality show Farma je ovšem úspěšný i mimo svět digitálních technologií. Slušně vydělává na prodeji vlastního oblečení, vydal tištěný komiksový časopis a v neposlední řadě také otevřel prostor Zetko v obchodním domě Kotva. Útočiště pro generaci Y má v pražském nákupním centru sloužit jako herna, kavárna i prodejna merchandisingu.
To vše se Královi podařilo za podpory staršího bratra Petra, který mu výrazně pomáhá s monetizací. O tom, že se rodina Králových výrazně soustřeďuje na digitální média, svědčí i úspěch jejich sestry Katky. Ta na YouTube nastřádala na 160 tisíc odběratelů.
Zásah i „mimo cílovku“
Šestadvacetiletý youtuber se těší také pozornosti tradičních médií. Česká mutace Forbesu jej zařadila do žebříčku třicet pod třicet a k rozhovoru si jej pozvala také internetová televize DVTV. Král se nevyhýbá ani komerční spolupráci. Pomáhal propagovat například pražský Majáles nebo Red Bull. Společně s cenou One (wo)man show mu hlasující ještě přisoudili čtvrté místo v Ceně popularity a umístění mezi desítkou top osobností českého internetu.
„Když o tom přemýšlím, tento rok se mi vlastně všechno povedlo,“ okomentoval „pokorně“ Jirka Král svůj triumf na Křišťálové lupě.
Foto: Internet info