Velké množství firem neví, co v souvislosti se svou značkou dělá a proč,“ uvedla na konferenci Holky z marketingu Žaneta Konečná, specialistka na značky v agentuře Digital Brain.
Konečná doporučuje nejprve mluvit se zákazníky, protože ti často vnímají značku a používají produkt jinak, než si firma myslí. „Přišla za námi firma Naturline vyrábějící zdravé svačinky s tím, že potřebují poradit, co mají říkat svým zákazníkům,“ uvedla příklad Konečná.
Naturline si nebyla jistá, jestli se prezentovat jako zdravé svačiny, nebo jako hezký dárek. Nakonec zvolila třetí možnost. Po rozhovorech se zákazníky agentura zjistila, že rádi mlsají a experimentují s chutěmi, ale přitom se chtějí pořád cítit zdravě. Na základě těchto zjištění vznikla značka Moje Mlsání.
Konečná zdůraznila, že aby značka komunikovala konzistentně, musí si pohlídat všechny touchpointy, tedy místa, kde se zákazník se značkou potká.
„Firmy ladí každé písmenko na webu, ale zprávy zákazníkům podceňují,“ upozornila Tereza Pospíšilová, zakladatelka agentury Jasná zpráva, která se zabývá psaním neprodejních textů, tedy informačních SMS zpráv, e-mailů nebo smluv. „Někdy jsou tyto zprávy napsané, jako by je generoval stroj,“ doplňuje Pospíšilová. Díky dobře napsaným textům může firma ušetřit náklady na zákaznickou podporu. Podle ní mají neprodejní texty v Česku nejlépe zvládnuté firmy Zoot, Air Bank a Knihy Dobrovský.
Iniciativa Holky z marketingu si klade za cíl propojit ženy v marketingové branži a pomoci jim být více vidět. Související konferenci uspořádala firma Online People.
Na základě analýzy agentury Digital Brain vznikla značka Moje Mlsání.
Foto: Digital Brain