Čtvrtina lidí letos dá za dárky víc

Tento týden se podíváme na to, kolik letos hodlá on-line populace za vánoční dárky utratit a zda si myslí, že tato částka je vyšší, stejná nebo nižší v porovnání s minulým rokem. Téměř třetina lidí plánuje za dárky dát maximálně tři tisíce korun, 27 % si představuje částku mezi třemi až pěti tisíci korunami, 29 % částku mezi pěti a deseti tisíci korunami a 12 % plánuje utratit ještě více. Muži častěji než ženy hodlají za dárky dát maximálně tři tisíce korun. Je to dané tím, že muži častěji obdarovávají menší počet osob než ženy. Tuto skutečnost potvrzuje i to, že muži průměrně plánují utratit 5800 Kč a ženy jen nepatrně více, tj. 6000 Kč. Z hlediska věku vybočují mladí ve věku 18-24 let oproti jiným věkovým skupinám. Polovina z nich plánuje utratit do tří tisíc korun, což pravděpodobně souvisí s jejich omezenými příjmy. Když lidé mají hodnotit, jestli za dárky k letošním Vánocům utratí ve srovnání s minulým rokem více, stejně, nebo méně, téměř čtvrtina z nich si myslí, že letos utratí více, 59 % přibližně stejně a zbytek méně.

Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia