Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Co přinesly černé dny na e-shopech

V meziročním srovnání české affiliate sítě VIVnetworks je rozdíl mezi Black Friday 2015 a 2016 z hlediska obratu velmi vysoký – 234 procent, což má však z velké části na svědomí nárůst téměř stovky nových inzerentů. Letos v rámci akce Black Friday činila průměrná výše objednávky bez ohledu na kategorii 1987 korun. „Trendem letošního roku byl fakt, že řada on-line obchodů protáhla Black Friday z jednoho dne i na následující víkend, či dokonce na celý týden. Marketingové využití v on-line prostředí bylo přitom nepoměrně vyšší než v klasických kamenných obchodech a nákupních centrech,“ všímá si Robert Studený z VIVnetworks. Na pondělí následující po Black Friday totiž připadá Cyber Monday, jež se u nás také postupně prosazuje, především v internetových obchodech zaměřených na IT a elektro.

Po čem Češi touží

Datart si Black Friday prodloužil na celý týden, a to i v kamenných prodejnách. Na jeho začátku se nejlépe prodávaly menší kuchyňské spotřebiče a produkty péče o tělo. Po celý týden pak hojně padaly do košíků herní konzole, mobilní telefony a TV, u kterých byl předtím velký útlum v prodejích. Naopak nejmenší zájem byl o velké kuchyňské spotřebiče.

U některého zboží Datartu dosáhly slevy až 83 procent, průměrná sleva byla 38 procent. Rekordní Black Friday hlásí i vyhledávač Skrz.cz, ve srovnání s loňskem registruje navýšení počtu objednávek e-shopů o 55 procent, nejvíce Češi utráceli za nábytek a elektroniku. Podle dat Skrz.cz je v rámci slevového svátku opravdu výhodných asi 60 procent zlevněných produktů. Historicky nejsilnější Black Friday včetně následujícího víkendu hlásí též zprostředkovatel on-line plateb PayU. Za letošní listopad zaplatili čeští zákazníci přes PayU za zboží a služby dohromady několik set milionů korun. Kromě Black Friday byly další velké denní nárůsty 15. a 16. listopadu, kdy e-shopy neúčtovaly dopravu.

Reklama
ČEZ

Hitem Vánoc bude Harry Potter

Prozatímní vánoční nákupy včetně těch ve slevách podle srovnání dat portálu Heureka ukázaly, co se bude objevovat pod vánočními stromečky nejčastěji. I když během výprodejů Black Friday patřila k nejprodávanějším hitům kniha Patrika Hartla Okamžiky štěstí nebo parfém Chloé Chloé, mnozí Češi budou pod stromečkem nacházet celou sérii knih Harryho Pottera. Nebo brýle a hry pro virtuální realitu.

Každopádně se 24hodinové předvánoční výprodeje v českém pojetí modifikovaly na vícedenní: „Časem se naprosto smaže rozdíl mezi akcemi Black Friday a dalšími slevovými akcemi. Otázkou je, jakou přidanou hodnotu pocítí v období permanentních ‚slev‘ samotní zákazníci,“ doplňuje Tomáš Braverman z Heureky.

„Černý týden“ zvýšil tržby e-shopu Datartu o 73 procent. „V kamenných prodejnách jsme zaznamenali v pátek a o víkendu nejvyšší tržby v letošním roce,“ říká Iva Pavlousková, tisková mluvčí řetězce.
Foto: Datart

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)