Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Avast zabodoval v Křišťálové lupě

Největší pozornosti se na českém internetu letos těšila internetová televize DVTV a také aktivity firmy Avast. Vyplývá to z výsledků pravidelné ankety Křišťálová lupa, kterou už pojedenácté uspořádal web Lupa.cz.

Nejdůležitějšími postavami českého internetu byli loni podle odborné poroty Křišťálové lupy Eduard Kučera a Pavel Baudiš, zakladatelé společnosti Avast, vyvíjející stejnojmenný antivirový software. Výrobce bezpečnostního programu letos koupil svého konkurenta společnost AVG Technologies. Po fúzi pokrývají programy od Avastu čtyřicet procent domácích počítačů na světě s výjimkou Číny.

Avast si za své aktivity odnesl hlavní cenu Projekt roku a jeho zakladatelé Kučera a Baudiš byli společně oceněni jako osobnosti roku.

Reklama
ČEZ

Dvě ceny pro DVTV

Zatímco Avast loni v Křišťálové lupě nefiguroval, projekt týmu Daniely Drtinové a Martina Veselovského navázal na svůj úspěch z loňského roku. Internetová televize DVTV totiž obhájila prvenství v ceně za popularitu, ve které hlasuje veřejnost. DVTV tentokrát dominovala také mezi českými zpravodajskými servery, když dokázala překonat dlouholetého vítěze, server iDnes.cz.

Projekt DVTV na příští rok plánuje své aktivity ještě rozšířit. Na konci října prodloužila DVTV o tři roky stávající kontrakt s mediálním domem Economia (vydavatel MAM), připravuje nové studio a rozšíří svůj obsah i o glosáře a živě moderované diskuse.

Ministerstvo na Twitteru „válí“

Porotu zaujalo také ministerstvo kultury, respektive jeho profil na Twitteru. Ten vede neotřelým způsobem spisovatel Petr Kukal, mimo jiné člen českého PEN klubu. Výročí smrti amerického nobelisty například loni okomentoval slovy: „Kdyby lidi byli sekvoje, dožil by se dnes E. Hemingway 116 let. A kdyby se sedm let po získání Nobelovy ceny za literaturu (1954) nezastřelil.“

V sektoru e-commerce určila porota za největší inspiraci Zonky. Projekt společnosti Home Credit ze skupiny PPF vymyslel Creative Dock. Jde o službu, která zprostředkovává půjčky mezi lidmi.

Své prvenství v kategorii Internetové obchodování již počtvrté v řadě obhájila Heureka.cz. Zvítězila navzdory tomu, že z ní odešel největší český e-shop Alza.cz. Důvodem odchodu Alzy a několika dalších e-shopů byl fakt, že srovnávač koupila skupina Rockaway Jakuba Havrlanta, která podniká také v sektoru e-commerce. „Schytali jsme letos spoustu faulů, ale vydrželi jsme to,“ řekl na ceremoniálu Tomáš Braverman, ředitel Heureky.

Cenu v kategorii Nástroje a služby si zase odnesly Mapy.cz. „My jsme asi jediná služba Seznamu, která si na sebe nevydělá,“ shrnul při přebírání ceny manažer služby Martin Fuks.

Marketingovou inspirací se stala 1. liga ePojištění.cz, která letos se změnou sponzora současně změnila svůj název i identitu. Po dvou sezonách vystřídal sázkovou společnost Synot v roli titulárního sponzora server ePojištění.cz.

Anticenu převzal náměstek ministra

Zvláštní cenu za prosazování open dat získali Jakub Mráček, Benedikt Kotmel a Michal Kubáň.
Letos poprvé generální partner ankety, Česká spořitelna, udělil ocenění Inspirace roku. Získal jej projekt LidskáSíla.cz. Během roku svého fungování expandoval i mimo Prahu do Brna a Plzně a čerstvě má za sebou i první rebranding.

Anticena byla porotou udělena za cenzuru internetu v hazardním zákoně. Kritikům zákona, který začne platit od ledna, se nelíbí, že úředníkům ministerstva financí umožní blokovat ilegální weby s hazardním obsahem. Na místě cenu převzal náměstek ministra Ondřej Závodský. „Chtěl tu být i šéf, ale musel do DVTV,“ pobavil přítomné publikum.

Křišťálová lupa ocenila to nejlepší z českého internetu. Mezi vítěznými projekty se objevilo i jméno Jirky Krále (spodní řada, druhý zleva). Jeho web i kanály na sociál­ních sítích mu vynesly první místo v příznačně pojmenované kategorii One (wo)man show.
Foto: Internet Info

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)