Česká spořitelna stahuje svou reklamu z českých dezinformačních webů. Právě příjem z reklam je často klíčovým zdrojem financí pro provoz podobných stránek. Banka je první velkou společností, která se k tomuto kroku rozhodla. Předtím se její reklamy objevovaly na serverech jako AC24, Czech Free Press nebo Vlastenecké noviny. „Věříme, že naše zodpovědnost vůči společnosti překračuje hranice bankovního světa a že lidem můžeme sloužit i jako kompas, který je bezpečně provede mořem mediálních informací. Proto je pro nás nepřijatelné podporovat zdroje nepodložených, a někdy dokonce záměrně lživých informací,“ odůvodnila své rozhodnutí banka v tiskové zprávě. Kolik peněz spořitelna těmto webům za reklamu zaplatila a jak dlouho se její reklama zobrazovala, nechtěla společnost dále komentovat. „Je to něco, o čem jsme chtěli dát vědět, ale nechceme to nějak dále rozebírat,“ řekla Aktuálně.cz mluvčí banky Kristýna Havligerová.