Reklama
Megaboard

2016: Trhem hýbaly změny za miliardy

Mezi nejpoužívanější slova v médiích, marketingu a maloobchodě by se v roce 2016 mohla snadno zařadit „miliarda“. Trh hlásil jednu tučnou investici nebo akvizici za druhou. Jejich doba, zdá se, stále nekončí: v době uzávěrky této ročenky se objevily informace o chystaném odchodu německých vydavatelství Bauer Media a Burda Praha. V obou případech by jejich aktivity měly převzít zavedené tuzemské mediální domy Mafra, respektive Vltava Labe Media.

V Česku nakupoval celý svět. Na konci roku změnil majitele Plzeňský Prazdroj, který si pořídila japonská Asahi. Do asijských rukou putoval Mountfield, jeho zakladatel Ivan Drbohlav ho prodal do Hongkongu. Poláci ze skupiny Itaka převzali tradiční cestovní kancelář Čedok. A Norové z Orkly, kteří vlastní Vitanu, si přikoupili za pět miliard Hamé.

Slovenský miliardář Martin Kúšik si společně s Pavlem Vajskebrem koupil poloviční podíl v obchodech Sportisimo.

Tesco se v rámci ozdravné kúry zbavilo obchodních center v Liberci a v pražských Letňanech – v prvním případě inkasovalo přes dvě miliardy, o miliardách se dá mluvit i v případě druhého z center. Miliardu stálo německé zájemce i zbývajících deset procent v Palladiu.

Tváří miliardových transakcí na českém internetu byl v roce 2016 rozhodně Jakub Havrlant. Rockaway Capital si pořídila e-shop Mall.cz, prodejce zájezdů Invia.cz a srovnávač Heureka.cz. V říjnu oznámila investici do portálu uLékaře.cz.
Foto: Lukáš Bíba

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále