Jak přesvědčit na stabilním trhu domácnosti, aby změnily dodavatele energie, když jim všichni nabízejí v podstatě totéž? S takovou výchozí situací se na podzim 2015 musela vypořádat agentura Young & Rubicam, když chystala kampaň pro společnost RWE (dnes Innogy).
Zahoďte edisonku, půjčte si LED
Energetická společnost přišla s nápadem, že bude zákazníkům pronajímat LED žárovky a podpoří tak úsporu energie v domácnostech. Tým sice věděl, že něco takového ještě nikdo na trhu nezkusil, ale na druhou stranu i přes skeptické ohlasy spoléhal na to, že Češi nejvíc slyší na to, kolik ušetří za elektřinu. Navíc by nemuseli jednorázově vydávat několik tisíc korun za výměnu žárovek.
Cílem bylo pronajmout od října do prosince 2015 alespoň 20 tisíc žárovek a meziročně zvýšit počet uzavřených smluv v tomto období.
Kampaň využila dlouhodobý motiv Jarmila a jeho rodiny. Hlavní hrdina připravil jako romantické překvapení pro manželku nové žárovky. Spotřebitelé reklamu hodnotili jako nadprůměrně líbivou a zábavnou, přes 80 procent těch, kteří ji spontánně zaznamenali, také správně identifikovalo hlavní sdělení.
Výsledek? 40 166 pronajatých žárovek, tedy splnění cíle na 201 %. Počet uzavřených smluv byl splněn na 139 % a zlepšilo se vnímání značky jako inovativní a úsporné.