Zapojte hosty do vyšetřování vraždy

Na první pohled jde o obyčejný přívěs za auto, ale uvnitř se skrývá nejnovější hit pro veletrhy, konference a jiná vícedenní setkání: mobilní úniková hra. Slovo „mobilní“ v tomto případě neznamená aplikaci pro telefon, ale právě možnost přesouvat herní kulisy vlastně kamkoliv, kde je parkoviště.

Únikové hry spočívají v tom, že skupina lidí musí v časovém limitu, většinou během jedné hodiny, vyřešit sestavu hádanek, posbírat důkazy nebo odemknout trezor. V podstatě jde o malé „pevnosti Boyard“. Tato forma zábavy zažívá prudký celosvětový boom a výjimkou není ani Česko. „Přívěsové“ verze, které se nedávno začaly rozšiřovat ve Spojených státech a v západní Evropě, se liší tím, že nebývají tak důkladně vybavené, ale pořád jde o promyšlenou soustavu hádanek na malém prostoru. Jak říká reklamní slogan chicagské firmy Mobile Room Escape, „nemusíte cestovat za zábavou, protože zábava přijede za vámi“.

Drsné úkoly i verze pro citlivé povahy

Úniková hra má jednu nevýhodu, není to nic pro klaustrofobiky. Při spuštění časového limitu se prostor zamkne a cesta ven vede jen přes řešení úkolů. Firma nabízí třeba příběh o laboratoři se smrticí chemikálií, kterou je nutné do jedné hodiny odhalit, jinak bude vypuštěna do vody.

Nizozemská společnost Logic Locks vsadila na kratší koncept, kdy mají čtyři hráči čtvrt hodiny na rozlousknutí záhady v kabinetu cirkusových kuriozit Fenomena Logica.

Americký Breakout dává půl hodiny na vyřešení vraždy učitelky v prokleté školní třídě. Odvážnější jedinci se mohou nechat spoutat a řešit, jak utečou únosci. A třeba pro setkání galeristů se hodí hra Museum Heist, při které účastníci pátrají po ukradených uměleckých dílech…

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345