Mobilní operátor Vodafone potřeboval při prodávání nového tarifu oslovit skupinu ve věkovém rozmezí 15 až 26 let, která takřka nereaguje na masová média. „Hlavním cílem byl prodej studentského tarifu, ale chtěli jsme i zapojení na sociálních sítích,“ uvádí Michael Barták, digitální manažer Vodafonu. Operátor tedy společně s agenturou McCann připravil kampaň s mottem „Nečekám, žiju“. Mladým zákazníkům vzkazovala, že jim operátor dá dost dat, volných minut i SMS na to, aby mohli dělat, co je baví.
Komunikace probíhala hlavně na Instagramu a YouTube. Každý týden jeden zákazník, který na Instagram nahrál fotku a označil ji #necekamziju, mohl vyhrát mobilní telefon. „Instagram byl tehdy nejrychleji rostoucí sociální sítí s nejvhodnější cílovou skupinou,“ vysvětluje volbu Barták. Operátor na propagaci tarifu a soutěže využil i internetové influencery, například Fallenku nebo MadBros.
Soutěže s hashtagem #necekamziju se zúčastnilo přes osm tisíc soutěžících, což takřka desetinásobně předčilo cíl kampaně. Instagramový profil Vodafonu získal skoro pět tisíc nových sledujících, nejvíc z mobilních operátorů.
Co se týče obchodních výsledků, původní cíl byl získat čtyři tisíce nových zákazníků, po kampani jich bylo 6200. „Kreativní část jsme doplnili prodejními bannery, zafungovalo nám i doporučení od vybraných influencerů,“ uzavírá Barták.
Kampaň získala nejvyšší příčku v kategorii Malý rozpočet. Každá investovaná koruna se operátorovi vrátila osmnáctkrát.
Foto: Youtube