On-line videokanály sleduje více než polovina internetové populace (57 %). Aktivními diváky jsou častěji muži, lidé z mladších věkových kategorií, lidé s maturitou nebo vysokoškolským vzděláním a lidé z větších měst. Mezi oblíbené videokanály patří především Stream.cz, YouTube a DVTV. S těmito vybranými kanály souvisí často i konkrétní pořady, mezi které patří pravidelné rozhovory na DVTV či pořady jako „A dost!“ či „Jídlo s.r.o.“, které provozuje Stream.cz. Pokud už on-line videa sledujeme, tak prostřednictvím notebooku či počítače. Méně často pak na telefonu, tabletu či Smart TV. Sledování on-line videí není pro internetovou populaci každodenní rutinou, ale spíše příležitostnou chvílí k rozptýlení. Více než jedna třetina internetové populace (37 %) uvádí, že se na on-line videokanály dívá minimálně jednou až několikrát týdně, ostatní pak méně často (20 %). Zvykem je spíše sledování nepravidelné a delší dobu než naopak. Tedy že jsme ochotní se podívat spíše občas, zato i na více dílů (seriálu) najednou.
Typickou chvílí pro sledování je většinou večer (28 %) nebo podvečer (19 %), což souvisí s relaxací a odpočinkem, kdy on-line videokanály tak mohou být alternativou oddechu u klasické TV. Více než čtvrtina lidí (28 %) by uvítala i více těchto kanálů, a to především se zábavnou, sportovní a populárně-naučnou tematikou.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.