Více sportu a vzdělávání ve videích na síti

On-line videokanály sleduje více než polovina internetové populace (57 %). Aktivními diváky jsou častěji muži, lidé z mladších věkových kategorií, lidé s maturitou nebo vysokoškolským vzděláním a lidé z větších měst. Mezi oblíbené videokanály patří především Stream.cz, YouTube a DVTV. S těmito vybranými kanály souvisí často i konkrétní pořady, mezi které patří pravidelné rozhovory na DVTV či pořady jako „A dost!“ či „Jídlo s.r.o.“, které provozuje Stream.cz. Pokud už on-line videa sledujeme, tak prostřednictvím notebooku či počítače. Méně často pak na telefonu, tabletu či Smart TV. Sledování on-line videí není pro internetovou populaci každodenní rutinou, ale spíše příležitostnou chvílí k rozptýlení. Více než jedna třetina internetové populace (37 %) uvádí, že se na on-line videokanály dívá minimálně jednou až několikrát týdně, ostatní pak méně často (20 %). Zvykem je spíše sledování nepravidelné a delší dobu než naopak. Tedy že jsme ochotní se podívat spíše občas, zato i na více dílů (seriálu) najednou.

Typickou chvílí pro sledování je většinou večer (28 %) nebo podvečer (19 %), což souvisí s relaxací a odpočinkem, kdy on-line videokanály tak mohou být alternativou oddechu u klasické TV. Více než čtvrtina lidí (28 %) by uvítala i více těchto kanálů, a to především se zábavnou, sportovní a populárně-naučnou tematikou.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist